۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
خالق موسیقی "قصه های مجید" درگذشت

سازنده موسیقی سریال خاطره انگیز "قصه های مجید" درگذشت.

به گزارش ایمنا، ناصر چشم آذر، آهنگساز و موسیقیدان کشورمان، صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه بر اثر عارضه قلبی بدرود حیات گفت.

او متولد سال ۱۳۲۹ بود و از کودکی نزد پدرش که درزمینه ساخت و نواختن ساز فعال بود، موسیقی را فراگرفت و در ۲۰ سالگی هم دوره‌های موسیقی جاز را در آمریکا گذراند.

چشم آذر در سال ۱۳۵۷ نیز برای ادامه تحصیلات موسیقی راهی آمریکا شد و به مدت ۵ سال دوره موسیقی فیلم را فراگرفت. او در سال ۱۳۶۳ به ایران بازگشت و ادامه فعالیت های خود را از سر گرفت و چندی پیش پس از سی سال، یک کنسرت موسیقی در تالار وحدت داشت.

این آهنگ ساز برای موسیقی متن فیلم‌های «هامون» و «خواهران غریب»، کاندیدای بهترین سیمرغ بلورین موسیقی متن فیلم شد و یک بار در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر برای «بلندی های صفر» و «چشم شیطان»، سیمرغ بلورین برد و یک بار دیگر در  بیستمین جشنواره فیلم فجر برای موسیقی فیلم «قارچ سمی» سیمرغ بلورین دیگری به او اهدا شد.

یکی از خاطره انگیزترین آلبوم‌های این آهنگساز، آلبوم «باران عشق» است که سال ۲۰۰۰ به صورت رسمی وارد بازار شد و تا به امروز یکی از زیباترین و ماندگارترین آلبوم‌های بی کلام ایرانی است. قطعات این آلبوم آنقدر از تلویزیون پخش شده که برای مخاطبان بسیار آشنا است.

کد خبر 343023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.