نقش سمن ها در رفع چالش‌ها مغفول مانده است

تیران-رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: نقش و جایگاه تشکل ها و سازمان های مردمی در رفع چالش های اجتماعی و گسترش مشارکت مردمی مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، اقبال صالحی در بازدید از محل و فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین فعالیت سازمان های مردم نهاد اظهار کرد: تشکل های مردمی زمینه ساز افزایش مشارکت اجتماعی، کشف استعدادها و سرمایه های اجتماعی و رفع مشکلات و چالش های اجتماعی هستند و تاکنون روند فعالیت آن ها روبه رشد و توسعه بوده و سازمان های دولتی در مقایسه با این تشکل ها فعالیت کمتری داشته اند.

وی افزود: نقش و جایگاه تشکل ها و سازمان های مردمی در رفع چالش های اجتماعی و گسترش مشارکت مردمی مغفول مانده که نیازمند توجه به ظرفیت های این مراکز و بهره گیری از توان آنها برای پاسخ به نیازهای جامعه و رشد و پیشرفت جامعه است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه اعتماد به سمن ها و تشکل های مردمی کیفیت کار را افزایش و مانع از ورود دستگاه های اداری در فعالیت های اجرایی می شود، تصریح کرد: فعالیت های اجرایی باید به سازمان های مردم نهاد سپرده شود و دولت وظیفه نظارت، حمایت و هدایت را انجام دهد که این رویکرد در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گرفته شده و کانون های مساجد و تشکل های هنری و ادبی مجری فعالیت های فرهنگی هنری خواهند بود.

وی ادامه داد: جلسات مشترک با نهادهای محلی برای بهره گیری از ظرفیت های تشکل های مردمی و غیردولتی فرهنگی هنری در سال جاری انجام شده تا اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری به این مجموعه ها واگذار و هزینه های آن توسط سازمان ها و ادارات پرداخت شود.

صالحی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یکی از مراکز فرهنگی شاخص در سطح شهرستان تیران و کرون و در سطح استان و کشور نیز شاخص هایی داشته، خاطرنشان کرد: کانون امام حسن مجتبی(ع) یکی از مراکز دارای ظرفیت واگذاری طرح و پروژه های فرهنگی است که کمتر از توان این مجموعه استفاده شده و نیازمند همراهی بیشتر مسئولان است.

وی اضافه کرد: سرمایه های اجتماعی موجود در تشکل های مردمی از جمله کانون های مساجد نیازمند اعتماد مدیران برای واگذاری فعالیت ها به آن ها در جهت رشد و توسعه فعالیت های کشور است.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون اعتماد به جوانان و نوجوانان، ایجاد بستر برای فعالیت گروهی و تشکیلاتی و نبوغ و مهندسی در فعالیت های فرهنگی از جنبه های ممتاز و خاص کانون امام حسن مجتبی(ع) برشمرد.

کد خبر 343013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.