حمایت از کالای ایرانی ضامن حفظ و ایجاد اشتغال جدید است

لنجان-رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان گفت: حمایت از کالای ایرانی ضامن حفظ و ایجاد اشتغال جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی کریمی در همایش تجلیل از کارگران نمونه شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان یکی از شهرستان های مطرح کشور به دلیل دارا بودن مزیت هایی همچون صنایع مادر، شرکت های اقماری و خدمات و همچنین کشاورزی است و بیش از ۴۰ هزار کارگر بیمه شده در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف در سال گذشته حفظ اشتغال موجود در شهرستان لنجان بود، افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان اقدامات کوتاه مدت و بلند در دستور کار قرار داد تا بتوانیم ضمن ایجاد اشتغال جدید، اشتغال موجود را نیز حفظ کنیم و مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که ما تنها نباید به دنبال ایجاد اشتغال جدید باشیم بلکه حفظ اشتغال موجود آن هم در وضعیت کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان تصریح کرد: بر همین اساس تلاش های فراوانی در شهرستان لنجان انجام گرفت تا افرادی که مشغول کار هستند در این چرخه باقی مانده و به آمار بیکارن اضافه نشوند چراکه سهم قابل توجهی از رشد نرخ بیکاری کشور در این سال ها مربوط به افرادی است که فرصت شغلی خود را به دلیل کاهش ظرفیت تولید یا تعطیلی بنگاه ها از دست داده اند.

وی با بیان اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری که در یک دهه اخیر همواره شعار سال را بر پایه اقتصاد مقاومتی و ارتقای معیشت مردم مطرح کردند و در نامگذاری امسال نگاه ویژه ای به جلب مشارکت همه مردم و مسئولان داشته اند تا همه را متوجه این اصل اساسی کنند که رونق اقتصادی متکی به حمایت از تولید داخلی است.

کریمی اضافه کرد:خوشبختانه در حوزه حفظ اشتغال موجود اتفاقات خوبی رخ داده و نسبت به دیگر شهرستان ها کمتر با تعطیلی دسته جمعی صنایع و یا کارگاه های فعال در شهرستان لنجان در سالهای گذشته مواجه بوده ایم اما باید این مهم را مورد توجه قرار داد که حمایت از کالای ایرانی می تواند ضامن امنیت شغلی کارگران باشد و امیدواریم شاهد تحقق این مهم در شهرستان لنجان باشیم.

وی عنوان کرد: امروز همه ما موظف هستیم با مصرف کالاهای داخلی و حمایت از آن نه تنها از بیکار شدن افراد جلوگیری کرده بلکه فرصت های شغلی را در کشور و شهرستان ایجاد کنیم و این مهم نیازمند آن است که حمایت از کالای ایرانی در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان خاطرنشان کرد: کارگرانی که شهرستان لنجان و در صنایعی چون ذوب آهن فعالیت می کنند صادر کننده فناوری به استان های دیگر هستند و بر همین اساس نیاز است به توانمندی های این عزیزان توجه بیشتری شود تا شاهد پیشرفت روز افزون صنعت در شهرستان لنجان باشیم.

کد خبر 342970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.