لزوم اصلاح قانون کار باهدف حمایت از تولید و جامعه کارگری

لنجان-نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:کارگران شهرستان لنجان می توانند با تحقیق و تفحص نظر خود را در خصوص آثار مثبت و منفی قانون کار در حمایت از کارگر و حمایت از تولید را در قالب حداقل دو صفحه A۴ تهیه و تنظیم کرده و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در همایش تجلیل از کارگران نمونه شهرستان لنجان با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: کشورهایی که از نظر اقتصادی پیشرفت کرده اند توانسته اند رضایت نسبی کارگران را به دست بیاورند، در سفر ماموریتی که بنده و چند تن از همکاران از کشور ژاپن داشتیم، از نزدیک این مسئله را مشاهده نمودم که در این کشور خانواده کارگر را در اموری که در محل کار کارگر وجود دارد مداخله داده اند.

وی افزود: کارگرانی که در کشور ژاپن مشغول به فعالیت هستند در گام نخست باید سالیانه یک پیشنهاد برای بهبود کیفیت  کار و  تولید ارایه کنند که این پیشنهادات توسط هیئتی مورد بررسی قرار گرفته و به بهترین پیشنهاد جایزه ای تعلق می گیرد و باید توجه داشت نفس چنین کاری دارای اهمیت است چراکه وقتی در خصوص میزان جایزه این کار سوال کردیم پاسخ دادند کارگر منتخب با خانواده خود یک نوبت از غذای یک رستوران بهره مند خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در این مراسم بزرگداشت شاهد حضور خانواده های کارگران هستیم که این امر بسیار حایز است و باید توجه داشت در کشور ژاپن ابلاغ و حکم ترفیع کارگران به خانم کارگر تقدیم می شود تا بگویند این خانم بوده که محیط خانواده را مدیریت کرده و باعث آرامش و آسایش خانواده شده و مرد خانواده توانسته این مراحل ترفیع را طی کند.

وی ادامه داد: سیاستی که در این خصوص در کشور ژاپن پیش گرفته شده آن است که به همسر کارگران یادآور شوند که او عنصری سازنده است که می تواند نسبت به محیط کار و پیشرفت نان اور خانه تاثیرگذار باشد.

کوهکن اضافه کرد: ما بر این باور هستیم پتانسیل های بالایی در کارگران و جود دارد بر همین اساس کارگران شهرستان لنجان می توانند با تحقیق و تفحص نظر خود را در خصوص آثار مثبت و منفی قانون کار در حمایت از کارگر و حمایت از تولید را در قالب حداقل دو صفحه تهیه و تنظیم کرده و به  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان تحویل دهند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی آثار ارایه شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال ما و همچنین کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان، مدیران صنعت و دو نفر از کارگران، به سه نفر از برگزیدگان سه سکه بهار آزادی تقدیم خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف ما از این فراخوان آن است که بتوانیم به صورت خودجوش بررسی  و اظهارنظری را از بدنه کارگری در خصوص آثار مثبت و منفی قانون کار در حمایت از کارگر و حمایت از تولید داشته باشیم.

وی یاداور شد: امروز باید از نگاه کارخانه ذوب آهن در خصوص رویکرد منطقه ای تشکر کرد چراکه از زمانی که این شرکت از زیرمجموعه دولت خارج شد رویکرد نسبتا ملی پیدا کردند و نباید فراموش کرد یکی از مطالبات مردمی جذب نیروی بومی توسط صنایع شهرستان است و اگر کارخانه ای همچون ذوب آهن صد حسن داشته باشد این حسن ها برای کل کشور بوده و در کنار این حسنها معایبی که وجود دارد عاید منطقه می شود.

کوهکن افزود: امروزباید با حمایت و همکاری به سمت و سویی حرکت کرد که با تغییر نگرش صحیح  بجایی برسیم که کارفرمایان ما همچون اجداد و گذشتگان ما کارگر را همانند چشم خود بداند و ارزش نیروی انسانی را بیش از پیش بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز باید به سمت و سوی ایجاد ارتباط نزدیک بین کارگر و کارفرما حرکت کرد، گفت: متاسفانه مرهنگی به ما القاء شده که در زمان خصوصی سازی شاهد هستیم نگاه درستی به ادامه فعالیت کارگران در آن مجموعه وجود ندارد و بر همین اساس باید تلاش کرد این تغییر نگرش در میدران و کارفرمایان به وجود بیاید و اگر این تغییر نگرش به وجود بیایدنه تنها  منافع طرفین تامین خواهد شد بلکه قطعا جامعه توسعه روز افزون پیدا خواهد کرد.

کد خبر 342968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.