مدیران شهری به سمت برنامه محوری حرکت کنند

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: امروز شوراهای اسلامی شهر روستان باید قوانینی را به تصویب برسانند که بتواند در آینده چالش های پیش روی شهر و روستا را نشان داده و آنها را از گرفتار شدن در این چالش ها نجات دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان، میثم محمدی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان شورا را یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(س) با صدور فرمانی به شورای انقلاب بر تشکیل شوراهای اسلامی و تهیه آیین نامه اجرایی آن تاکید کردند و به نقش مردم در اداره امور کشور چنان اهمیت داده شد که اصول ششم، هفتم، یکصد و یکم، یکصد و دوم، یکصد و سوم، یکصد و چهارم، یکصد و پنجم، یکصد و ششم قانون اساسی به شوراهای اسلامی اختصاص یافت.

وی افزود: شورا مردمی ترین نهاد در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آید و ارمغانی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به مردم هدیه داده شد و امروز شوراها از مهمترین ارکان تصمیم گیری کشور هستند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری مجموعه ای است که تنها با برنامه محوری می تواند شهر را اداره کند و به سمت توسعه همه جانبه حرکت کند و امروز مدیریت شهری توانسته است با برنامه ریزی دقیق به شناخت دقیقی از شهرها و پتانسیل های موجود در آن دست یافته و برنامه ریزی لازم را در این حوزه انجام دهد.

وی ادامه داد: امروز مدیریت شهری با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استراتژی خود را تعریف کرده تا بتواند در مسیر این استراتژی حرکت کند و باید گفت اگر در شهرستان لنجان با چالش هایی همچون چالش بی آبی، آلودگی محیط زیست مواجه هستیم و یا حتی شهرداری های ما با چالش اقتصادی و بی پولی مواجه هستند به دلیل آن است که در سال های اخیر برنامه محور نبوده ایم و برنامه ای استراتژیک را برای رسیدن به اهداف خود تعیین نکرده بوده ایم.

محمدی یادآور شد: با آغاز جنگ تحمیلی امکان تحقق شوراهای اسلامی به نحوی که در قانون اساسی پیش بینی شده بود فراهم نشد و پس از پایان جنگ تحمیلی، قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در سال ۱۳۷۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۷۷ زمینه برگزاری انتخابات عظیم شوراهای اسلامی در سراسر کشور فراهم شد و شوراهای اسلامی عملا فعالیت خود را آغاز کردند و امروز که از نزدیک به دو دهه از عمر تشکیل شوراهای اسلامی می گذرد باید شاهد تبلور این نهاد تاثیرگذار در برنامه ریزی ها باشیم.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: ما هیچ نهادی مردمی تر از شورا در کشور نداریم و بر همین اساس شوراهای اسلامی باید به سمت و سوی قانون گذاری و تصویب قانون های محلی حرکت کرده و در کنار نهادهای قانون گذار همچون مجلس شورای اسلامی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شوراهای اسلامی شهر روستان باید قوانینی را به تصویب برسانند که بتواند در آینده چالش های پیش روی شهر و روستا را نشان داده و آنها را از گرفتار شدن در این چالش ها نجات دهد و بر همین اساس ما نباید در شهرستان لنجان با تمامی پتانسیل هایی همچون صنعت، دشت حاصلخیز، طبیعت بکر، نیروی انسانی و... با چالش های موجود دست و پنجه نرم کند.

محمدی متذکر شد: چالش هایی که امروز در شهرستان لنجان با آن دست به گریبان هستیم نشان می دهد که در سال های گذشته نتوانسته ایم از پتانسیل های موجود به خوبی بهره مند شده و از فرصت های به وجود آمده به درستی استفاده کنیم بر همین اساس مدیریت شهری و شوراهای اسلامی باید به سمت برنامه محوری و تصویب قانون های محلی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: امروز زمان آن رسیده شورای های اسلامی شهر و روستا در شهرستان لنجان بجای انکه به مسایل روز مره بپردازند به سمت تدوین برنامه های استراتژیک حرکت کرده و با اینده نگری و برنامه ریزی دقیق و جامع زمینه لازم را برای زنده نگاه شهرها و روستاها مهیا سازند.

کد خبر 342956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.