نمایشگاهی به وسعت فرایبورگ تا اصفهان

مدیر فرهنگسرای کوثر گفت: نمایشگاه آثار معرق عزیزه چالاک پس از فرایبورگ آلمان، در اصفهان به نمایش درآمده و پس‌ازآن هم در شهر پراگ چک برپا خواهد شد.

حمیدرضا مکارمی به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این نمایشگاه به دعوت شهرداری فرایبورگ، در سپتامبر سال ۲۰۱۵ در شهر فرایبورگ و در مکان Baden Messe در سالن شماره یک، به مدت ۹ روز از ۱۲ تا ۲۰ سپتامبر برگزار شد و مقررشده بعد از نمایشگاه اصفهان، این آثار در شهر پراگ کشور چک نیز به نمایش درآید.

وی بیان کرد: نمایشگاه آثار معرق عزیزه چالاک، از ۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در نگارخانه فرهنگسرای کوثر وابسته به معاونت فرهنگی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، صبح و عصر برای بازدید عموم برپا است.

مکارمی افزود: این نمایشگاه با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مسئولان دانشگاه و هنرمندان، طی مراسمی گشایش یافت.

مدیر فرهنگسرای کوثر ادامه داد: در این نمایشگاه، صد اثر معرق و مشبک در طرح‌ها و سبک‌های سنتی ایرانی، همراه با تعدادی زیورآلات دست‌ساز چوبی، میز و آینه‌های برنجی و مسی ساخته این هنرمند به نمایش درآمده است.

وی گفت: از فعالیت‌های علمی و اجرایی عزیزه چالاک می‌توان ارائه بیش از ۱۲ مقاله یا سخنرانی در کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی، مدیریت، اجرا و همکاری در ده‌ها طرح پژوهشی در سطح ملی و پروژه مشترک آنلاین با دانشگاه آلبرت لودویگز فرایبورگ در آلمان، داوری چندین مجله داخلی و بین‌المللی در رشته زبان انگلیسی، ترجمه چندین کتاب برای کودکان و نوجوانان، عضویت در کمیته اجرایی همایش بین‌المللی آسایهل ۲۰۱۵ به‌عنوان بخش ترجمه و تولید نشریات انگلیسی همایش و حضور درزمینهٔ معرق در چندین نمایشگاه داخلی از سال ۷۸ تاکنون و برگزاری چندین نمایشگاه خارجی به نام «نمایشگاه معرق و مشبک ایرانی» در شهرهای اروپایی نام برد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی مراجعه کنند.

کد خبر 342921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.