صحبت های کاریکاتوری نتانیاهو برای تشویق ترامپ است

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر نتانیاهو گفت: مهم ترین هدف اسرائیل از ادامه راه خود در این راستا، ترغیب ترامپ به خروج از برجام برای فشار بیشتر بر ایران است .

احمد بخشایشی اردستانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ادعاهای اخیر نتانیاهو در مورد برنامه هسته ای ایران اظهار کرد: نتانیاهو در جهت منافع ملی کشورش و در ادامه طرح قبلی خود که در سازمان ملل کاریکاتوری کشید و مدعی شد که ایران تا چند ماه دیگر به بمب اتم می رسد، حرکت می کند، البته بخشی از هدف اسرائیل نیز، تشویق ترامپ به بیرون رفتن از برجام است که در این زمینه هم مقامات ایرانی به خوبی جواب آن را دادند.

بخشایشی اردستانی با بیان اینکه این سناریویی است که با همکاری سازمان اطلاعات آمریکا و نتانیاهو تنظیم شده که قبل از خروج ترامپ از برجام، فشار زیادی را بر ایران وارد کنند، تصریح کرد: آنها گمان می کنند، فشار زیاد بر کره شمالی باعث شد که این کشور پای میز مذاکره بیاید.

وی تأکید کرد: البته کره شمالی به دلیل اینکه به موشک بالستیک و بمب هسته ای به طور کامل رسیده است، طبیعی است که بخواهد وارد مذاکره شود، اما ایران در نیمه راه هسته ای قرار دارد و ای کاش ایران هم به طور کامل هسته ای شده بود، تا اکنون راحت تر با ایران برخورد می شد.

این تحلیل گر مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: صحبت های نتانیاهو قسمتی از همان برنامه ارائه کاریکاتور در سازمان ملل است، وی به طور همزمان چندین هدف را دنبال می کند؛ یکی هدف قرار دادن پایگاه های ایران در سوریه که البته بهتر است ایران علی الحساب در این قضیه سکوت کند؛ از طرفی هم علاقه دارد که ترامپ از برجام بیرون برود و از این طریق  فشار بر ایران را زیادتر و روحیه ایران را تضعیف کند.

کد خبر 342904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.