ممنوعیت واردات تبعات منفی دارد

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت گفت: اگر ممنوعیتی در تجارت (منع واردات) قائل شویم کشورهای خارجی هم تلافی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا مودودی عصر امروز _دوشنبه ۱۰ اردیبهشت_ در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع اظهارکرد: علاوه بر تمامی اقداماتی که برای رونق صنعت سنگ صورت گرفته قیمت واردات سنگ نیز افزایش یافته و اگر قرار باشد در تجارت ممنوعیت قائل شد، کشورهای خارجی نیز تلافی خواهند کرد.

وی افزود: اگر در دنیا رشدی صورت گرفته مرهون رقابت بوده است. در این صورت اگر تعرفه واردات به صورت شدید افزایش یابد زمینه قاچاق باز می‌شود، این درحالی است که سال‌هاست که در دنیا تعرفه واردات صفر شده، البته امسال قرار است هزار میلیارد مشوق‌های صادراتی تخصیص یابد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت با انتقاد از اینکه چرا در صحبت‌های مسئولان از ورود کالاهای چینی انتقاد می‌شود تصریح کرد: موضع گرفتن در برابر چین تبعاتی هم برای ما خواهد داشت. ایرادی به چین وارد نیست زیرا این کشور بسیار برای تجارت ما راهبردی است، چین در برنامه راهبردی تجارت خود عنوان کرده قرار است ۸ تریلیون دلار واردات داشته باشد و ما باید بخشی از این سهم را بدست آوریم.

مودودی تصریح کرد: اگر جنس چینی نامرغوب به کشور وارد می‌شود این نشان‌دهنده تولید بد نیست بلکه وارد کننده ایرانی خواستار چنین جنسی است، همانطور که مردم کشورهای دیگر از محصول ایرانی انتقاد دارند چرا که جنس بی کیفیت ایرانی را خریده‌اند.

وی اضافه کرد: واردکنندگان نباید از صادرات نگرانی داشته باشند زیرا تصمیمات کلان به نفع صادرکننده است و طبق مصوبات دولتی هیچ خللی در صادرات نخواهیم داشت.

کد خبر 342848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.