گردشگری، هنر و صنایع دستی از محورهای توسعه کاشان

کاشان - معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: یکی از محورهای اساسی توسعه شهرستان محور گردشگری، هنر و صنایع دستی است که در سایه آن مبادلات فرهنگی و اجتماعی نیز صورت می پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حمیدرضا مومنیان در نشست گردهمایی رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران کاشان و آران و بیدگل با اشاره به برنامه های اردیبهشت شهرستان اظهار کرد: با سیاست گذاری و برنامه ریزی، کاشان می تواند شهر رویدادها و وقایع باشد.

وی با اشاره به راهکارهای توسعه گردشگری منطقه کاشان، تصریح کرد: یکی از محورهای اساسی توسعه شهرستان محور گردشگری، هنر و صنایع دستی است که از معضلات زیست محیطی و مباحث اقتصادی و رونق کسب و کار در سایه آن مبادلات فرهنگی و اجتماعی نیز صورت می پذیرد.

معاون استاندار، با تاکید بر افزایش ارتباطات و شناخت پتانسیل های متنوع منطقه کاشان، اظهار کرد: شناخت درست ظرفیت ها و توانمندی ها و مطالعه عمیق مزیت ها و برنامه ریزی بلند مدت در کنار تعهد به اسناد بالادستی و قوانین از الزامات توسعه گردشگری منطقه کاشان است و مطالبه این موارد از سوی مردم و تشکیلات مردم نهاد می تواند در پیشگیری از بخشی از انحرافات در برنامه ها موثر باشد و خوشبختانه این ظرفیت غنی مردمی به خوبی در کاشان تجربه شده است.

مومنیان با اشاره به برخی از آسیب های تجاری سازی مطلق در حوزه میراث فرهنگی، تصریح کرد: گاهی به واسطه نیل به اهداف صرفاً اقتصادی بخشی از سرمایه ها را بدون برنامه عرضه کرده ایم به عنوان مثال در اوایل مرمت و احیاء خانه های تاریخی شاهد ناهنجاری هایی بودیم و اصولی که باید در ارایه و معرفی خالص این سرمایه رخ می داد به بی راهه های تامین درآمد کشیده شد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای همدلی و وحدت بین مسئولان افزود: براساس سوابق تاریخی در حوزه های مختلف نظیر اقتصادی، عرصه های فرهنگی و اجتماعی بدون تعامل و وحدت بین اجزاء و قسمت های مختلف در منطقه بزرگ فرهنگی کاشان توسعه ای را شاهد نخواهیم بود.

فرماندار کاشان، با اشاره به اظهارات و حواشی ایجاد شده در ماه های اخیر در مورد حوزه استحفاظی کاشان و آران و بیدگل ادامه داد: هسته مرکزی کشور یک پیکره واحد فرهنگی است و ما باید نگران جریان جدا شدن از هم باشیم؛ و مرز تقسیماتی نباید باعث جداشدن این دو شهرستان از یکدیگر باشد، چرا که آنچه در تاریخ پرافتخار خود داریم در همین پیوستگی فرهنگی شکل گرفته است.

مومنیان، با بیان وضعیت بی آبی و خشکسالی و لزوم مدیریت و برنامه ریزی برای بهره برداری صحیح تاکید کرد: علی رغم اقدامات و تلاش های ارزنده ای که در مواجه با این بحران انجام شده نظیر بستن چاه های غیرمجاز، کاهش برداشت ها، کاهش مصرف آب شرب، آبیاری تجمیعی، ایجاد بندهای آبی خاکی؛ کماکان نیازمند صرفه جویی و رعایت الگوی صحیح مصرف هستیم.

رییس شورای حفاظت از منابع آب اضافه کرد: اگر روند مصرف به همین ترتیب باشد شاهد جیره بندی خواهیم بود هرچند تلاش بر انجام عدالت در جیره بندی است.

به گزارش ایمنا، گردهمایی یک روزه روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به مناسب روز شوراها در محل اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.

کد خبر 342795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.