شرکت نفت مطالبات شهرداری تیران را پرداخت کند

تیران-شهردار تیران گفت: شرکت نفت مطالبات شهرداری نسبت به پروژه های انتقال نفت و گاز در این شهر را پرداخت نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، پیمان شکرزاده، درجمع خبرنگاران با اشاره به انتقال خط انتقال نفت از شهر تیران اظهار کرد: رعایت حریم پروژه های شرکت نفت و تغییر در طراحی پروژه منجر به تحمیل هزینه به شهرداری شده که جبران این هزینه ها نیازمند همکاری شرکت نفت در پرداخت هزینه ها است تا اینکه هزینه های ناشی از حریم لوله نفت جبران شود.

شهردار تیران با بیان اینکه شفافیت مالی در میزان عوارض آلایندگی و مالیات ارزش افزوده نیاز است، تصریح کرد: سهم شهرداری ها در میزان سهم دریافتی از عوارض آلایندگی و مالیات ارزش افزوده مشخص نیست که نیازمند تدوین برنامه و ارایه وضعیت از میزان درآمدها برای شهرداری ها است تا بر این اساس برنامه بودجه تنظیم شود.

وی اضافه کرد: شهرداری تیران در طی یک سال گذشته با وجود اینکه مشمول دریافت عوارض آلایندگی بوده، اما مبلغی را بابت این عوارض دریافت نکرده و بر این اساس در اجرای پروژه های جبران آلایندگی با چالش روبه رو شده است.

شکرزاده با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهرستان تیران و کرون کمتر از ۱۵ متر مربع است، گفت: میزان استاندارد سرانه فضای سبز برای هر شهروند تیران ۶۰ متر مربع باید باشد، اما مشکلات مالی و خشکسالی ها مانع از اجرای پروژه های فضای سبز شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب یکی از راهکارها برای جبران کم آبی بوده، یادآورشد: به دلیل اینکه انتقال آب از تصفیه خانه فاضلاب شهر تیران به فضای سبز هزینه بالایی برای شهرداری دارد فعالیت مطالعاتی برای رفع این مشکل در حال انجام است تا اینکه با ارایه راهکاری اساسی مشکل آب فضای سبز تیران رفع شود.

وی استفاده از گیاهان با مصرف کم آب در فضای سبز را از دیگر راهکارهای شهرداری برای فضاهای سبز اعلام کرد و گفت: راهکارهای متفاوتی برای مدیریت مصرف آب و افزایش سرانه فضای سبز در شهر پیش بینی شده تا اینکه میزان فضای سبز افزایش یابد.

شهرداری تیران بودجه شهرداری تیران برای سال ۹۷ را ۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه امسال شهرداری رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته و برای سال  های آینده نیز روند روبه رشد بودجه پیش بینی شده که این تامین بودجه از محل درآمدهای پایدار، عوارض شهرداری و مشارکت بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی یادآورشد: سرمایه گذاری پروژه های بخش خصوصی باید منفعت شهری و خدمت به مردم را در کنار منفعت اقتصادی سرمایه گذار داشته باشد وگرنه با اجرای پروژه تنها با منفعت اقتصادی موافقت نمی شود زیرا منافع مردم و شهر مهم است.

شکرزاده با اشاره به احداث باغ بانوان گفت: احداث باغ بانوان در زمین ۲۰ هکتاری شمال شهر باتوجه به دیر بازده بودن و نیاز به زمان انجام نمی شود و احداث آن در زمینی که قبلا پیش بینی شده بود انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث این پروژه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و توسعه و افزایش سطح و مساحت باغ بانوان از اکنون انجام شده و در شش ماهه اول مراحل اولیه بهره برداری انجام می گیرد.

کد خبر 342773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.