مشارکت مردم نوید بخش توسعه همه جانبه شهر است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: سیاست شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم حرکت پابه پای مردم است تا بتوانیم مشکلات موجود را با همدلی و همراهی یکدیگر مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در مراسم قرعه کشی جوایز خوش حسابی شهرداری زرین شهر با بیان اینکه شهر را بدون مشارکت شهروندان نمی توان اداره کرد، گفت: شهرداری زرین شهر برای اداره شهر و توسعه کیفیت خدمات و ایجاد سرزندگی نیازمند مشارکت مردم بوده چراکه این مشارکت نقش بسزایی را در همه حوزه ها اعم از خدمات شهر، فضای سبز، شهرسازی، مالی و... ایفا می کند.

وی افزود: یکی از مواردی که در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر به آن پرداخته شده است، بحث عوارض نوسازی و بهای خدمات است که شهروندان با پرداخت این نوع عوارض کمک به مدیریت شهری خواهند کرد تا شهرداری بتواند به بهترین نحو ممکن شهر را اداره کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت تشویق شهروندان برای پرداخت به موقع عوارض به سمت ارایه بسته‌های تشویقی در پرداخت عوارض حرکت کردیم تا شهروندان را در پرداخت مطالبات شهرداری در این حوزه ترغیب و تشویق کنیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام گرفت تا شهروندانی که مشارکت خوبی در این حوزه دارند مورد تشویق قرار گیرند و بر همین اساس لایحه‌ای اهداء یک دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه دوچرخه به شورای اسلامی تسلیم شد و شورای اسلامی زرین شهر نیز آن را به تصویب رساندند.

محمدی اضافه کرد: از مهم‌ترین مسایلی که امروز شهرداری‌ زرین شهر مورد توجه قرار داده است ایجاد منابع مالی پایدار جهت تامین هزینه خدمات ارایه ‌شده به شهروندان بوده، بر همین اساس رویکرد مدیریت شهری در دوره پنجم، حرکت به سمت کسب درآمدهای پایدار قرار گرفت.

وی یادآور شد: در بودجه ۹۶، ۵۶ درصد از سهم بودجه به حوزه ارزش افزوده و حق آلایندگی اختصاص یافته بود و عوارض آلایندگی از جمله درامدهای به شمار می آمد که طی سالیان گذشت شهرداری های شهرستان لنجان، شهرها را با آن اداره می کردند، اما مشکلات اقتصادی باعث شد صنایع همجوار در پرداخت این گونه عوارض ها با مشکل مواجه شوند.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: در سال گذشته از محل درآمدهای آلایندگی که سهم بیشتر آن نیز مربوط به شرکت سهامی ذوب آهن است تنها ۷۰ میلیون تومان به شهرداری زرین شهر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با پرداخت به موقع عوارض، زرین شهر را با هم می سازیم، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در سال ۹۶ در بودجه ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری زرین شهر تنها ۵۰۰ میلیون تومان بابت عوارض نوسازی در نظر گرفته شده بود و این نشان از آن دارد که مدیریت شهری در آن دوره سهم جزیی را برای عوارض نوسازی و مشارکت مردم در نظر گرفته بود.

محمدی مشارکت چشمگیر شهروندان زرین شهر را در پرداخت عوارض در سال ۹۶ قابل تقدیر دانست و افزود: با تلاش هایی که در این حوزه انجام گرفت مردم مشارکت قابل قبولی را در پرداخت عوارض نوسازی داشتند و سهم پیش بینی شده را  به بیش از یک میلیارد تومان افزایش دادند.

وی با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد تومان از عوارض نوسازی به بودجه سال ۹۷، تصریح کرد: علت اختصاص این رقم به بودجه سال ۹۷ آن است، که شهرداری زرین شهر نزدیک به چهار میلیارد تومان مطالبات نوسازی در شهر دارد و با توجه به جوایزی که امسال نیز برای خوش حسابی پرداخت عوارض در نظر گرفته شده پیش بینی می‌شود رقم قابل توجهی را در حوزه عوارض نوسازی جذب کنیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه امروز توجه جدی به نقش و مشارکت مردم در ساختن شهری آباد، زیبا، پیشرفته و توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است، متذکر شد: ما امروز چاره ای نداریم برای اداره شهر به سمت کسب درآمدهای پایدار و افزایش مشارکت های مردمی حرکت کنیم چراکه مشارکت مردم در برابر مشارکت صنعت در پرداخت عوارض به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم نوید بخش توسعه شهر است، تاکید کرد: سیاست شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم حرکت پابه پای مردم است تا بتوانیم مشکلات موجود را با همدلی و همراهی یکدیگر مرتفع کنیم و در این زمینه پرداخت به موقع فیش عوارض سالیانه شهرداری به ما کمک می کنند تا در این دوره شهری آباد تر نسبت گذشته داشته باشیم.

کد خبر 342661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.