سفید: ۲۰ سال کار روی زمین مانده یزد را دنبال  می‌کنیم

رییس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه شورای پنجم شهر یزد با چالش‌های زیادی روبه‌رو است، گفت: پیش روی ما پروژه‌های عقب مانده‌ای است که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد که به دلایل مختلف به صورت تعلیق درآمده و رسیدگی به آن در دستور کار شورای پنجم است.

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون تجربه شش ماهه شورای اسلامی شهر یزد در دوره پنجم اظهار کرد: ما در شش ماه گذشته مجبور به حرکت بر مبنای سیاست‌گذاری‌های گذشته بودیم چرا که باید همه برنامه‌های شهر بر اساس بودجه مصوب سال ۹۶ اجرایی می‌شد.

وی با بیان اینکه امسال می‌توانیم بر اساس بودجه مصوب شورای پنجم حرکت کنیم، افزود: با این شرایط می‌توانیم مسلط‌ تر از سال گذشته در اجرایی شدن پروژه‌ها گام برداریم.

هرج و مرج میدان امیر چخماق چالش شهر یزد

رییس شورای شهر یزد با بیان اینکه در حال حاضر میدان امیر چخماق به عنوان بزرگ‌ترین میدان یزد دچار هرج و مرج است، گفت: این میدان ثبت جهانی است و این در حالی است که برخی به صورت غیرمجاز در این میدان اتراق کرده و با اجرای برنامه‌های مختلف وضعیت این میدان را نامناسب کرده‌اند.

وی آتش‌سوزی آغازین روزهای سال جاری در میدان امیر چخماق را ناشی از این بی‌نظمی‌ها دانست و افزود:  همه اقدامات صورت گرفته در این میدان اقدامات خودسرنه و نافرمانی‌های غیر مدنی است که ما در شورای پنجم برای مقابله با این شرایط ایستادگی خواهیم کرد چرا که یکی از مطالبات اصلی شهروندان ساماندهی شرایط این میدان است.

سفید، با تاکید بر اینکه شورای پنجم شهر یزد با چالش‌های زیادی روبه‌رو است، تصریح کرد: پیش روی ما پروژه‌های عقب مانده‌ای است که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد که به دلایل مختلف به صورت تعلیق درآمده و رسیدگی به آن در دستور کار شورای پنجم است.

وی افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به میدان امام حسین (ع)، ساماندهی  پارک کوهستان، میدان شهدای محراب و...اشاره کرد.

دیوار بی‌اعتمادی به مدیریت شهری در یزد بلند است

رییس شورای اسلامی شهر یزد به مشکلات و معضلات موجود در اجرای برنامه‌ها در یزد اشاره کرد و گفت: به دلیل بسته بودن باب مشارکت و بی‌اعتمادی که بین مردم و شهرداری ایجاد شده و نیز دخالت‌هایی که دستگاه‌های مختلفی در اجرای برنامه‌های شهرداری دارند و اجازه نمی‌دهد تا مشارکت صورت گیرد، در اجرای برنامه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: خوشحال می‌شویم که استانداران و شهرداران و اعضای شورای اسلامی طرح‌هایی را ارائه دهند که میزان مشارکت را بالا ببرد.

سفید با بیان اینکه ما بر این باوریم که باید همه مشکلات را با مردم در میان بگذاریم و با این راهکار دیوار بی اعتمادی بین مردم و مدیریت شهری را کوتاه کنیم، گفت: مصمم هستیم در هفته شورا برنامه‌هایی را اجرا کرده و موانع و مشکلات اجرایی کار را برای مردم بازگو کنیم که چه مشکلاتی برای پیگیری امور و برنامه‌ها و طرح‌ها وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: با وجود همه این مشکلات توانسته‌ایم پروژه‌های قدیمی را دنبال و در صدد حل مشکلات آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در منطقه مسکونی "طوبی" ادامه داد: روند واگذاری زمین این مجموعه دچار اشکال بوده است. مردم در این مجموعه اقدام به ساختمان‌سازی کرده و نزدیک به بیست سال این پروژه بر روی زمین مانده بود که خوشبختانه توانستیم مشکلات آن را حل کنیم.

سفید، به گزارش عملکرد شورا پیرامون انجام پروژه‌های جدید نیز اشاره کرد و گفت: توسعه فضای سبز، ایجاد فضای شادی و نشاط در شهر و ایجاد امید در شهر و بین شهروندان از مهم‌ترین دستاوردهای شش ماه اخیر شورای پنجم بوده است.

تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری یزد برای نخستین بار

وی با بیان اینکه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برای اولین بار برنامه پنج ساله برای شهرداری تدوین شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم طی ششماه اول سال جاری این برنامه توسط مراجع مختلف و مربوطه به تصویب نهایی برسد که به نوعی این برنامه پنج ساله نقشه راه شهرداری برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها محسوب می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر یزد به برنامه‌های مدیریت شهری یزد در رفع ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای رفع مشکل ترافیک نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، راه‌اندازی خط بی‌آرتی برای مسیرهای مشخص، نوسازی بخش عمده‌ای از ناوگان تاکسیرانی و نیز استفاده از دوچرخه به جای وسیله نقلیه موتوری برای حفظ بافت تاریخی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به دیگر برنامه‌های شورای پنجم اشاره  کرد و ادامه داد: برای هر منطقه شهرداری  طراحی و جانمایی یک مجموعه فرهنگی و یک مجموعه ورزشی را پیش‌بینی کردیم و در پروژه احداث و ساخت آن را در سال جاری انجام خواهیم داد.

سفید، ایجاد فضاهای مناسب‌تر در بخش فرهنگی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: از جمله اقداماتی که در زمینه بهبود فضای فرهنگی شهر انجام و مردم شاهد آن بودند می‌توان به برگزاری ویژه برنامه شب‌های یزد که توسط خانه فرهنگی صدوقی برگزار شد، اشاره کرد.

کد خبر 342612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.