معلمان رکن اصلی توسعه اجتماعی ،فرهنگی جامعه هستند

 نطنز-امام جمعه نطنز گفت:معلمان رکن اصلی توسعه اجتماعی ،فرهنگی جامعه هستند و باید مسئولان به فکر ارتقای جایگاه آنان باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ؛حجت الاسلام روح الله امینی در خطبه های نماز جمعه نطنز با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان، هنوز هم کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود، اظهار کرد: بی‌تردید اگر مسئولان با مردم صادق باشند، همراهی مردم را برای حل مشکلات کشور خواهند داشت، لذا مسئولان باید همیشه در این مسیر حرکت کرده و عمل کنند.

امام جمعه نطنز به مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و با تقدیر از نقش مهم و حیاتی نیروهای اطلاعاتی گفت : آن‌ها در برابر توطئه های بسیار پیچیده و وسیع و سازماندهی شده از طرف سرویس های جاسوسی و خطرناک دنیا ایستاده‌اند.

امینی  با بیان اینکه اگر این توطئه ها خنثی نمی‌شد، حمام خون در کشور به راه می‌افتاد و معلوم نبود کشور روی پای خود بایستد، ادامه داد: آن‌ها همچنین در کشف و دفع باندهای فساد اقتصادی نقشی بی‌بدیل ایفا کرده اند.

 امام جمعه نطنز با تبریک ولادت علی اکبر و روز جوان افزود: به جوانان این روز را تبریک می گویم. مسئولان باید جوان‌گرا باشند. رسول گرامی اسلام به جوانان اهمیت می دادند مسئولان صندلی ها را به قشر جوان بدهند.

وی بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم تصریح کرد: اقدامات شهید مطهری در راستای روشنگری اقشار مختلف جامعه به‌خصوص دانشگاهیان بوده است.

امینی با تأکید بر اینکه نقش معلم در جامعه بسیار مهم و تأثیرگذار است ادامه داد: معلم رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی است و باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب در راستای ارتقای جایگاه این قشر در جامعه اقدام کرد.

وی در ادامه با اشاره به‌روز کارگر، این قشر از جامعه را نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: کارگر ستون اصلی تولید و بازوی حرکت جامعه به‌سوی پیشرفت است.

وی قشر کارگر را تلاشگر، پرتوان و سرمایه جامعه عنوان کرد و بیان داشت: باید با اقدامات لازم زمینه ارتقای جایگاه این قشر و همچنین امنیت شغلی آن‌ها را فراهم کرد و این امر زمینه حمایت از کالای داخلی را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 342553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.