مسئولان مانع ایجاد تنش در مسئله آب شوند

لنجان- امام جمعه زرین شهر گفت: امروز برخی به دنبال ایجاد اختلاف و سوء استفاده از مباحث آب و کشاورزی هستند، بر همین اساس باید به دغدغه های کشاورزان به دقت گوش دهیم و در خصوص مشکلات آن ها چاره اندیشی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر  اظهار کرد: روز میلاد امام عصر (عج) روز جهانی مستضعفین نام دارد و کشور ما هر زمان از مستضعفین و پابرهنه ها غافل شد بیشترین ضرر و آسیب را خورد چراکه همواره مستضعفین و توده های مردم از نظام و کشورشان دفاع و حمایت کردند.

وی افزود: در تمامی بحران ها وتوطئه های داخلی و خارجی این مستضعفین جامعه بودند که جانانه ایستادگی و مقاومت کردند واز تمامی بحران ها وتوطئه ها سربلند بیرون آمدند و بر همین اساس این قشر عظیم جامعه نیازمند توجه، رسیدگی و احترام  است .

 امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه عدالت مهدوی یکی از نیازهای مهم جوامع امروز است، تصریح کرد: امروز جامعه سخت به دنبال رسیدن به عدالت است و همه وظیفه داریم فراهم ساز ظهور عدالت گستر حقیقی جهان باشیم و هر کدام با عمل و رفتار خودمان در مسیر مهدویت و ظهور امام زمان(عج) قرار گیریم و با ظهور یوسف زهرا طعم حقیقی عدالت را در دنیا مشاهده خواهیم کرد .

وی ادامه داد: ۱۰ سال پیش فریاد زدیم که سر ریز جمعتی چندین استان به اصفهان می آید و اگر برای آنها فکری نکنیم و برنامه نداشته باشیم شدیدا دچار مشکل خواهیم شد و یکی از این مشکلات که سال هاست همه فریاد می زنیم بحث آب است، آب این مایه حیات انسان که  چون درست مورد کارشناسی قرار نگرفت امروز به بحران استان و منطقه و شهرستان تبدیل شده است.

باقریان اضافه کرد: امروز برخی به دنبال ایجاد اختلاف و سوء استفاده از مباحث آب و کشاورزی هستند و بر همین اساس باید گفت کشاورزان ما مردمی انقلابی وغیور هستند که باید به دغدغه های آنان به دقت گوش دهیم.

وی عنوان کرد: برخی انتظار دارند ما برای آب سر مسئولان داد و فریاد کنیم  در حالی که باید ببینیم اصلا آبی وجود دارد که ما از آن ها مطالبه کنیم و نباید فراموش کرد وضعیت فعلی ذخیره آب به شکلی است که در بهترین حالت و با همکاری و صرفه جویی مردم شاید برای شرب مشکلی پیدا نکنیم.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: بنابر این باید با مدیریت صحیح و کارشناسی از این پتانسیل قوی یعنی نیروی انسانی، زمین و... به نحو احسن استفاده کنیم  تا خدای ناکرده قشر کشاورز دچار آسیب های بدتر نشود.

وی متذکر شد: امروز بحث آب به جدی ترین مسئله  ملی تبدیل شده و امیدواریم  تصمیم مدیران با همراهی و هم دلی همه مردم و کشاورزان عزیر در شرایط  آرم و صمیمی  به نفع این قشر  زحمت کش باشد.

باقریان در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: میلاد حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نامگذاری شده و جوان ایرانی با الگو قرار دادن حضرت علی اکبر (ع) و میدان دادن به او و باور کردن این قشر می تواند قلعه های بسیاری را فتح کند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و از  این قشر گرانبهای کشور به درستی در اداره و آینده کشور استفاده شود .

وی افزود: روز جهانی کار و کارگر را نیز در هفته جاری پیش رو داریم که باید به این قشر خدوم، مظلوم و زحمت کش کشور تبریک عرض کرد البته دفاع و حمایت از کارگر نباید در حد شعار و تعیین دستمزد باقی بماند کارگر غیر از دستمزد مسایلی مختلف دیگر و مشکلات متعدد ی را دارد که آنها هم باید مورد توجه قرارگیرند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در قضیه کار و کارگر و کار فرما برخی قوانین بسیار دست و پاگیر است وخود همین قوانین باعث افزایش صفوف کارگران بیکار می شود .

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری ادامه داد:سالروز شهادت شهید مطهری روز معلم نامگذاری شده و این قشر فرهیخته کشور در مسیر آبادانی و تربیت نسل های و آینده کشور نقش مهم وحیاتی دارند بنابراین باید به دغدغه های آن تو جه شود .

باقریان اضافه کرد: روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز یکی از ایام پیش روی ماست که همواره در گمنامی در دل خطر حضور دارند و شجاعانه برای امنیت کشور در همه ابعاد تلاش می کنند و قدرتمندانه از نظام، انقلاب و کشور در یک کلام از مردم دفاع می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز برخی قوانین در سیستم دادگستری باعث اطاله دادرسی است که این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد زیرا باعث گرفتاری ها و آسیب های متعدد برای مردم و جامعه می شود.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: از توجه و زحمات دادستان و رییس دادگستری شهرستان قدردانی می‌کنم که همواره در مسیر عدالت و تحقق آن تلاش داشته اند، اما یکی از مسایلی که امیدواریم تا شروع ماه مبارک رمضان انجام گیرد بحث ادامه کار پروژه گنبد مصلی زرین شهر است که با همراهی و یاری سیستم قضایی و همکاری خیرین محقق خواهد شد و بعضی مسایل حاشیه‌ای که در این رابطه وجود دارد پایان خواهد یافت .

وی تاکید کرد: رفتار و حرکت مسئولان باید به گونه‌ای باشد که به بیت المال آسیبی نرسد و حرکات آنان باری را برای بیت المال نداشته باشد، در این شرایط اقتصادی با درایت و صرفه جویی از هزینه های بیت المال کم کنند و به فکر حل مشکلات قشر ضعیف جامعه باشند .

کد خبر 342541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.