وضعیت جامعه کارگری نگران کننده است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: وضعیت جامعه کارگری نگران کننده است، بسیاری از آنان ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند و با فقر و ناداری زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد صدیقه‌طاهره(س) شهرضا برگزار شد، تأکید کرد: کسانی باید مسائل سیاسی را مطرح کنند که در این زمینه تجارب و تحصیلات کافی دارند.

وی با بیان اینکه اهل منبر باید در سخنرانی‌ها فقط مسائل اعتقادی مردم را مطرح کنند، اظهار کرد: تنها کسانی حق دارند آیات و روایات و متون دینی را برای مردم بازگو کنند که در حوزه‌های علمیه تحصیل کرده باشند و دانش دینی آنان در حد مطلوب باشد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به در پیش بودن روز شوراهای اسلامی، گفت: لازم بود تا به این مناسبت، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مطرح شود.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: مسئولان باید همواره در طول سال در نماز جمعه و محافل عمومی حاضر باشند و این مسئله را به ایام انتخابات محدود نکنند.

وی با اشاره به روز کارگر، تأکید کرد: وضعیت کارگران جامعه خوب نیست، برخی از کارگران ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند و با فقر و ناداری زندگی می‌کنند.

امام جمعه شهرضا با نگران کننده خواندن وضعیت کارگران، تصریح کرد: در اوایل سال جاری، بیش از ۹ کارخانه در شهرضا تعطیل شده که این مسئله منجر به بیکاری بیش از هزار کارگر شده است.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: کارگران بیکار شده ماهیانه ۲۵۰ میلیون تومان به عنوان حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند، در حالی که بیکاری آنان باعث شده این سازمان ماهیانه یک میلیاد تومان بابت بیمه بیکاری آنان پرداخت کند.

وی با تأکید بر ضرورت تعامل مسئولان شهرستان برای حل مشکلات، گفت: دو سوم مشکلات مردم در داخل شهرستان قابل حل است، اما لازم است وحدت رویه و همکاری مناسب ایجاد شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به بحران کم‌آبی در این شهرستان، تصریح کرد: مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف در شرایط فعلی، بیش از هر زمان دیگر لازم است.

یعقوبی با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت امام زمان(عج) و بخش‌هایی از سخنان امام خمینی(ره) در این زمینه، اظهار کرد: تحقق عدالت همه جانبه تنها در دوران حکومت امام عصر(عج) ممکن است.

وی گفت: ترویج مبانی علمی، پیدایش رشته‌های جدید علمی و رشد عقلی و فکری مردم، از مهمترین ویژگی‌های دوران حکومت امام زمان(عج) است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان وزارت اطلاعات، تصریح کرد: خداوند به برکت تلاش‌ها و فداکاری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)، نظام، کشور و اسلام را حفظ کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه کارکنان وزارت اطلاعات چشمان بیدار و گوش‌های شنوای نظام هستند، تصریح کرد: سربازان گمنم امام زمان(عج) در این وزارتخانه، قبل از ورود عوامل دشمن به خاک کشور، آنان را شناسایی و دستگیر می‌کنند و به این وسیله امنیت همه‌جانبه کشور را تضمین کرده‌اند.

وی با اشاره به رویدادهای منطقه خاورمیانه، تأکید کرد: عربستان سعودی و آمریکا مهمترین عوامل ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه هستند.

امام جمعه شهرضا تمایل کشورهای عربی منطقه برای ایجاد رابطه با اسراییل را نشانه ذلت این کشورها دانست و افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی که به رهبری امام راحل(ره) ایجاد شد، در اوج اقتدار در برابر همه دسیسه‌های کشورهای غربی و دشمنان ایستادگی می‌کند.

کد خبر 342537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.