دشمن به دنبال تخریب جایگاه نیروی انتظامی است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:دشمنان در تلاش هستند با اجرای سناریوهای مختلف، ضمن شکستن اقتدار نیروی انتظامی، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنی‌ها و قانون‌شکنی‌ها منفعل و بی‌تفاوت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته فولادشهر با تبریک روز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع)  اظهار کرد: روز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) را روز جوان نامیده اند و این حضرت الگوی جوانان جامعه اسلامی است.

وی افزود: جوانان امروز کشور ما باید همچون جوان های دوران انقلاب و دفاع مقدس به علی اکبر اباعبدالله(ع) اقتدا کنند و آن بزرگوار را الگو و سرمشق خود بدانند، به مسئولان کشور هم توصیه می کنم که جوانها را دریابند و برای حلّ مشکلات آنها در عمل کاری انجام بدهند و مسئله ازدواج و اشتغال و مسکن که سه مشکل اصلی و عمده جوانهاست را در اولویت رسیدگی قرار دهند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی باید کار آمدی و توانمندی جوان ایرانی را باور داشته باشیم چراکه قشر جوان قشری است که می تواند اقتصاد ما را متحول و اداره کند، اما باید به آنها میدان داد و آنها را باور داشت.

وی با اشاره به ۹ اردیبهشت روز شوراها و آغاز هفته شهر و شهروند، گفت: شوراها برگزیدگان خود مردم هستند که با انتخاب آنها روی کار می آیند و می توانند شهردار را انتخاب کنند، بنابراین، این دو مجموعه برگزیدگان ملت هستند و فلسفه وجودی شوراها و شهرداریها چیزی جز خدمت رسانی به مردم نیست.

سرافراز اضافه کرد: توصیه مابه لعضای شورا این است که حیثیت، موقعیت و جایگاه حقوقی شما صرفاً خدمت به مردم است از این رو باید تلاش کنید که در حدّ امکان رضایت مردم را فراهم کرده و همه همّت خودتان را صرف خدمت به مردم کنید.

وی ادامه داد: مردم نیز هرکجا ببینند که با صداقت کار انجام و خدا در نظر گرفته می شود، همدلی و همکاری خودشان را دریغ نخواهندکرد.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: جایگاه کارگر در نظام اسلامی، تا حدّی است که سرور کائنات، نبی مکرّم اسلام(ص) بر دستان پینه بسته کارگر بوسه می زند، چرا که کارگر، مجاهد فی سبیل الله است.

وی خاطرنشان کرد: چرخ اقتصاد و صنعت و تولید به دست کارگران می چرخد و نقش ارزنده ای در سازندگی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با جنگ اقتصادی که دشمن علیه نظام اسلامی به راه انداخته دارند از این رو باید کرامت کار و کارگر حفظ شود تا شاهد افزایش بهره‌وری و تولید باشیم.

سرافراز یادآورشد: نظام جمهوری اسلامی باید سپاسگزار جامعه‌ کارگری باشد زیرا علیرغم تلاش دشمن و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای ایجاد مشکل از سوی کارگران، مجموعه کارگری کشور در سخت‌ترین ‌شرایط و در مشکل‌ترین مراحل با نظام اسلامی همراهی کرده است و سختی‌ها را تحمل و به کشور خدمت کرده‌اند.

وی افزود:امروز باید جامعه‌ی کارگری مورد تکریم قرار بگیرد و احترام آنها به خوبی حفظ شود و برای حفظ امنیّت شغلی کارگران تلاش جدی صورت پذیرد و همه بدانند که جز با تلاش و کار جهادی و کار انقلابی و اقتصاد مقاومتی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: ۱۲ اردیبهشت روز معلّم و سالگرد شهادت عالم مجاهد، متفکر و فیلسوف بزرگ آیت‌الله شهید مرتضی مطهری است و باید توجه داشت جایگاه علم در نظام اسلامی بسیار برجسته و روشن است و هیچ نظامی مانند اسلام برای علم، منزلت قائل نشده است.

وی اضافه کرد: معلمان عزیز ما  رسالت تعلیم و تربیت نسل مومن انقلابی را بر عهده دارند از این جهت باید به فرموده حضرت امام(ره) همه معلمان در فکر این باشند که خودشان را تهذیب کنند تا حرفشان اثر کند و مصداق بارز آن شهید مطهری است.

سرافراز گفت: شهید مطهری، معلمی بود که این جایگاه و نقش عمیق آن‌ را با تمام وجود درک کرده و به تمامی لوازم آن مسلح بود و به حق، روز شهادتش به نام روز معلم نامیده شد.

وی توطئه تخریب نیروی انتظامی‌ را بی‌ثبات‌سازی محیط داخلی کشور دانست و تصریح کرد: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد آن هستیم که دشمنان نظام اسلامی پیکان حملات خود را متوجه نیروهای خدوم و فداکار انتظامی کشور کرده‌اند.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: دشمنان در تلاش هستند با اجرای سناریوهای مختلف، ضمن شکستن اقتدار نیروی انتظامی، مأموران ناجا را در برخورد با هنجارشکنی‌ها و قانون‌شکنی‌ها منفعل و بی‌تفاوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید بخش مهمی از امنیت امروز جامعه ما از مرزهای طولانی کشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها و روستاها، مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی بیش از ۴۰۰ هزار نیروی جان برکف انتظامی است که برای تأمین این مهم، هر ماه تعدادی از آنان مظلومانه توسط اشرار و گروهک‌های تروریستی و تکفیری به شهادت می‌رسند.

سرافراز گفت: امروز تعدادی دیگر از نیروها توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، به ناحق مورد ناجوانمردانه‌ترین حملات قرار می‌گیرند.

وی افزود: تأمین نظم، امنیت و آرامش در کشوری چون ایران، یقینا کاری سخت و دشوار است و در این میان نمی‌توان برخی غفلت‌ها، کم‌کاری‌ها و خدای ناکرده برخی رفتارهای غیرقابل دفاع و توجیه تعدادی از مأموران انتظامی را که تحت شرایط سخت و فشارهای روانی در حین انجام مأموریت مرتکب می‌شوند را کتمان کرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: اما این رفتارهای حداقلی و استثنایی را نباید به کل بدنه و جایگاه این نیروها تعمیم داد چراکه معدل عملکرد نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران، از نمره قابل قبول و قابل دفاعی برخوردار است و هیچ‌کس نباید به خود اجازه دهد، مانع اجرای قانون، برقراری نظم و تأمین امنیت توسط مأموران انتظامی شود.

وی ادامه داد: هرگونه تضعیف جایگاه نیروی انتظامی باعث تقویت اراذل و اوباش، قانون‌شکنان، گروهک‌های تروریستی اخلال‌گران اقتصادی و مفسدان فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

سرافراز در پایان گفت: در خصوص موضوع برجام هم عرض می کنیم؛ برجام باید براساس توافق طرفین انجام شود و اگر هر یک از طرفین قصد نقض برجام را داشته باشد جمهوری اسلامی ایران هم آنچه که به صلاح کشور و منافع ملی است انجام می دهد.

کد خبر 342536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.