اهالی هنر پنجشنبه و جمعه موزه هنرهای معاصر را از دست ندهند

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از جزئیات برگزاری برنامه‌های این موزه در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد.

مهدی تمیزی به خبرنگار ایمنا گفت: موزه هنرهای معاصر، پیرو گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌ریزی خود را در حوزه هنرهای تجسمی انجام داده و امیدوار است میزبان خوبی برای شهروندان هنردوست و هنرمندان همراه باشد.

وی افزود: نخستین برنامه این موزه، افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های ایزابل اشراقی با عنوان «بازگشت به ریشه‌ها» است که روز پنجشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در گالری شماره یک موزه برگزار می‌شود. در این مراسم، ایزابل اشراقی به همراه ایمان صفری، سردبیر روزنامه «اصفهان زیبا» به سخنرانی می‌پردازند.

وی ادامه داد: ایزابل اشراقی، متولد اصفهان است. او پدری ایرانی و مادری فرانسوی دارد و در سه‌سالگی، اصفهان را ترک کرده و در سفرهایی که به اصفهان داشته، از سر علاقه و نوستالژی به اصفهان، عکاسی کرده و امروز به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، آثار خود را به نمایش می‌گذارد.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از برگزاری برنامه دیگری با محوریت گردهمایی طراحان و معماران برای اجرای اسکیس دولت‌خانه صفوی خبر داد و گفت: این برنامه، روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در محل موزه برگزار می‌شود. در این برنامه، ۱۲۰ نفر شرکت‌کننده به همراه ۸ استاد معماری برای اجرای اسکیس به مدت ۳ ساعت به چهار نقطه دولت‌خانه صفوی خواهند رفت و سپس در بازگشت به موزه، به اعمال داوری و اهدای جوایز به منتخبان می‌پردازند.

وی افزود: شهروندان و هنرمندان می‌توانند برای دیدار با معماران به میدان نقش‌جهان و کوچه‌های ضلع جنوبی این میدان، کاخ هشت‌بهشت و محور مقابل موزه هنرهای معاصر اصفهان مراجعه کنند.

تمیزی، گشایش نمایشگاه گرافیک طراحان آزاد را عنوان برنامه دیگر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این هفته فرهنگی دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه، به مناسبت دهمین سال پروژه پوستر «طراحان آزاد» و روز جهانی گرافیک، در روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در گالری شماره ۳ موزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سخنرانان این برنامه، آریا کسایی و رسول کمالی از گرافیست‌های نامدار کشور هستند.

اصفهان، هفتمین شهر میزبان این پروژه پس از تهران، برلین، رم، بیروت، وین و پاریس است. پوسترهای این مجموعه، جایزه‌های بسیاری را در نمایشگاه‌ها و مسابقه‌های گرافیک کسب کرده و در گنجینه مجموعه‌های هنری عمومی، مانند موزه گرافیک ایران، دانشگاه LAU بیروت و موزه هنرهای دکوراتیو پاریس نگهداری می‌شود.

این پروژه، در تابستان ۱۳۸۷ در استودیو رضا عابدینی طراحی شد و اجرای آن از پاییز همان سال با مدیریت هنری آریا کسایی در استودیو کارگاه آغاز شد. تـا امروز، بیش از سیصد و پنجاه پوستر از چهل طراح گرافیک در این مجموعه طراحی، چاپ و منتشرشده است.

وی بابیان این‌که موزه هنرهای معاصر در روز پایانی هفته فرهنگی اصفهان، میزبان افتتاحیه نمایشگاه عکس افغانستان بدون جنگ با عنوان «نکورویان فرخار» شامل آثار ۱۶ عکاس از ۴ قاره است، گفت: این نمایشگاه در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در گالری شماره ۲ موزه با سخنرانی فاطیما حسینی، کیوریتور و سید مرتضی رضوانی، سردبیر ماهنامه «برای فردا» افتتاح می‌شود.

تمیزی خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان، وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، افتخار دارد در این ایام میزبان اهالی اصفهان و به‌ویژه هنرمندان باشد.

کد خبر 342485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.