اصفهان زیست بوم ملی بر پایه انسان محوری است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان علاوه بر اینکه یک شهر فرهنگی است، یک زیست بوم ملی بوده که از مولفه‌های انسان محوری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز به کار "پردیس نمایشگاه فیزیک و سلامت"، اصفهان را یک جهان شهر معرفی کرد و گفت: اصفهان جهان شهری است که از تمام مشخصه‌های بومی خود برخوردار بوده و آنها را به صورت جهانی ارائه می‌کند،  از طرفی به دنبال یک شهر فرهنگی هستیم، این شهر یک زیست بوم ملی بوده و از مولفه‌های انسان محوری برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهری را می‌توان زیست بوم نامید که تمام مولفه‌های سلامت در آن نهادینه شده باشد و خاطرنشان کرد: در شهر زیست بوم بر پایه انسان محوری به تمام خصلت‌های انسانی همراه با تمام ابعاد سلامت در دو بخش جسمانی و روانی شهروندان توجه می‌شود.

معاون شهردار اصفهان افزود: توجه به این دو ویژگی در فضایی درست و با کار کارشناسی و سنجیده در دو بخش سلامت روحی و جسمی  امکان‌ پذیر است ضمن اینکه در این نمایشگاه می‌توان بخش آسیب‌های اجتماعی را مشاهده کرد.

وی با اشاره به نمایشگاه شگفتی‌های فیزیک، گفت: این نمایشگاه نمونه عینی تبدیل دانش علمی با مسئله اجتماعی است، نهادینه شدن این دانش به مسئله اجتماعی مانع ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود امیدواریم این فضا که در این مکان شهر ساخته شده است در اختیار شهروندان قرار گرفته و بتواند خدمات خوبی را به شهروندان ارائه دهد.

همچنین مرضیه فرشاد، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با ابراز خرسندی از شکل‌گیری تعاملات بین بخشی در اصفهان گفت: امیدوارم اداره کل بهزیستی استان اصفهان با همراهی شهرداری تاثیر فراوانی در فرهنگ سلامت شهر اصفهان و تغییر نگرش در این حوزه داشته باشد.

وی با انتقاد از روش‌های کند دولتی برای رسیدن به اهداف مورد نظر، تصریح کرد: زمانی این امر تسهیل می‌شود که مردم خودشان بفهمند و آن را از مسوولان مطالبه کنند، امیدوارم این مسئله با همدلی مردم و نیازسنجی اولویت‌بندی شده تا در آینده نزدیک شاهد تسریع روند سلامتی در جامعه باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به استفاده از نیروی فیزیکی و انسانی موجود در این نمایشگاه، گفت: امیدوارم با این کار شاهد تغییرات بزرگی در جامعه و شکل‌گیری سلامت فرد در بسترهای اجتماعی باشیم.

کد خبر 342196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.