ستاد اقامه نماز تیران به عنوان ستاد نمونه اصفهان انتخاب شد

تیران-رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: ستاد اقامه نماز شهرستان تیران و کرون به عنوان ستاد اقامه نماز نمونه استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر شامگاه روز یکشنبه در شورای اقامه نماز شهرستان با اشاره به ارزیابی ستادهای اقامه نماز شهرستان های استان اصفهان اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون با کسب 70 امتیاز از 100 امتیاز جدول ارزیابی، به عنوان ستاد اقامه نماز نمونه استان اصفهان انتخاب شد که از فرماندار، امام جمعه و دبیر این ستاد تجلیل خواهد شد.

وی افزود: هم افزایی بین بخشی، برگزاری برنامه های فرهنگی و اجرای مطلوب فعالیت های اداری و اجرایی از شاخصه های ستاد اقامه نماز تیران و کرون بود که در برخی از شهرستان ها تمامی این معیارها را دیده نشده است.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: روند ارزیابی ستادهای اقامه نماز ادارات و نهادها در سال 97 متفاوت از گذشته خواهد بود و در اجلاس نماز از ادارات نمونه تجلیل خواهد شد و مهمترین ایده و طرح در امر فریضه نماز مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به هم افزایی بین خیران برای احداث مسجد در  شهرها، روستاها و مناطق محروم تصریح کرد: مجمع خیران مسجد ساز استان اصفهان همانند مجمع ملی با هدف شناسایی، جذب و سازماندهی خیران، تلاشگران و علاقه مندان به مسجدسازی تشکیل شده که کمک های مردمی برای مسجدسازی به ویژه در مناطق محروم توسط این مجمع جمع آوری و با نظر خیران هزینه می شود.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به مشارکت مردم در مسجدسازی و لزوم تداوم این فرهنگ ناب در مناطق مختلف یادآورشد: کاهش وابستگی به بودجه های دولتی و مشارکت بیشتر مردم در امر مسجد سازی و فعالیت های فرهنگی مساجد ضروری است.

وی همچنین از راه اندازی مجمع خادمان نماز خبرداد و گفت: جلب مشارکت افراد اثرگذار برای فعالیت در حوزه مسجدسازی و امر نماز از مهمترین اهداف تشکیل این مجمع است که در شهرستان ها نیز این موضوع دنبال می شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان برگزاری دوره های آموزشی و برنامه های فرهنگی را از برنامه های ستاد اقامه نماز در سال جاری اعلام کرد و گفت: دوره های آموزشی برای مدیران کانون های مساجد، مداحان، روحانیون، متولیان تشکل های دینی و افراد موثر جامعه در جهت ترویج فرهنگ نماز جماعت امسال در استان اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 342111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.