«اون» برای رهایی از بحران عقب نشینی کرد

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: رهبر کره شمالی با نگرانی از بحران اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در کشورش و نظرات متفاوت کشورهای دوست به این نتیجه رسیده است که امکان تامین نیازهای اقتصادی مردم به دلیل تحریم های سنگین آمریکا دیگر میسر نیست.

علی بیگدلی،  در رابطه با عقب نشینی اخیر کره شمالی از مواضع هسته ای و موشکی خود به خبرنگار ایمنا گفت: کره شمالی به دلایل مختلفی در آستانه مذاکره در این باره قرار گرفته که در راس آنها مشکلات داخلی خود کره شمالی است.

وی افزود: رهبر کره شمالی با نگرانی از بحران اقتصادی و اجتماعی ایجاد شده در کشورش و نظرات متفاوت کشورهای دوست مانند چین و روسیه، به این نتیجه رسیده است که امکان تامین نیازهای اقتصادی مردم به دلیل تحریم های سنگین آمریکا دیگر میسر نیست.

این  استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فضای ایجاد شده بعد از نرمش کره شمالی در مقابل آمریکا، تصریح کرد: این امر می تواند پیام غیر مستقیمی در خود داشته باشد؛ به این معنا که کره شمالی با آن توانمندی که در زمینه هسته‌ای و موشکی دارد و حتی از قابلیت هدف قرار دادن آمریکا هم برخوردار است، حال عقب نشینی کرده و حاضر به مذاکره شده است.

بیگدلی خاطر نشان کرد: مشخص نیست که این ملاقات کی و کجا صورت می‌گیرد و محتویات این ملاقات چه خواهد بود، اما قطعا آمریکا به کره شمالی امتیازاتی خواهد داد و کره شمالی نیز  با توجه به انتظاراتی که از آمریکا دارد، امتیازاتی را نیز به این کشور می دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: آنچه مسلم است تصمیم قطعی رهبر کره شمالی، به رهایی یافتن از این بحران و شرایط ایجاد شده است. طبق گفته برخی از تحلیلگران بر اساس این شرایط جدید، ممکن است در آینده نزدیک کره واحدی نیز به وجود آید و شاید کیم جونگ اون تلاش می کند این یادگاری را از خود به جای بگذارد که ادامه این وضع از سال های ۱۹۵۳ قابل قبول و ادامه دادن نیست و باید تغییری در آن ایجاد کرد.

کد خبر 341986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.