تحقق ۷۷ درصدی درآمدهای مالیاتی

مدیر کل مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال ۹۶، بیش از ۲۳ درصد از درآمدهای مالیاتی اصفهان محقق نشده است این درحالی است که استان اصفهان پس از تهران با ۲۰۰ میلیارد تومان استرداد مالیاتی به مودیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، مراد امیری در جلسه میزهای توسعه صادرات ویژه طلا گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲۳ درصد درامد مالیاتی استان به دلیل افزایش صادرات تحقق پیدا نکرد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان پس از تهران با ۲۰۰ میلیارد تومان استرداد مالیاتی به مودیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل مالیاتی استان اصفهان با اشاره به مسائل واحدهای تولیدی و صادرکنندگان طلا و جواهرات گفت: پرونده‌های مالیاتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر به صورت ویژه پیگیری می‌شود تا فعالان این بخش در شرایط مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.

امیری با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی در استان اصفهان به نقطه صفر نزدیک می‌شود، افزود: با بررسی ۹۵ واحد تولیدی بزرگ استان، فروش واحدهای تولیدی استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

مالیات بر ارزش افزوده مهمترین چالش طلاسازها

شش گروه کالایی شامل شیرینی جات سنتی، طلا و جواهر، گلاب، فرش ماشینی، نساجی و روغن صنعتی در قالب میزهای توسعه صادرات از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به استان اصفهان واگذار  شده است.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات بخش طلا و جواهرات بویژه در بخش صادرات پس از بررسی و ارائه راهکار به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده می‌شود، مهمترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلاست.

محسن طلایی مینایی رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: مهم‌ترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلاست.

وی تصریح کرد:تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان این بخش خواستار محاسبه مالیات از اجرت ساخت طلا هستند و آماده پرداخت این مالیات‌اند.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا افزود: ورود شمش بدون حقوق و عوارض گمرکی (برای صادرکنندگان)، اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای تولیدکنندگان، ورود مصنوعات خارجی با کنترل مراجع قانونی، کمک در جهت کاهش هزینه‌های تولید (بیمه، واردات دستگاها و لوازم یدکی تولید، مواد اولیه شیمیایی)، کمک در جهت صادرات طلای ساخته (مشکل در صادرات با توجه به نرخ ارز)، حضور نماینده انجمن در جلسات تخصصی (گمرک، اداره امور مالیاتی، بانک مرکزی) از خواسته‌های فعالان این بخش است.

طلایی اضافه کرد: یکی از شروط تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس تهاتر کالا با کالاست و با تسهیل شرایط از سوی دولت می‌توان طلای ساخته شده ایران را با طلای ساخته شده این کشورها مبادله کرد.

ورود موقت طلا با مجوز بانک  مرکزی با هدف صادرات هیچ منعی ندارد

اصغر خودسیانی مدیر گمرگ فرودگاه اصفهان در این جلسه گفت: ورود موقت طلا با مجوز بانک مرکزی با هدف صادرات هیچ منعی ندارد.

وی افزود:برای آزمایش شمش طلا توسط سازمان استاندارد در گمرک هیچ شمشی برای یک ساعت هم  بلوکه نمی‌شود.

مدیر گمرگ فرودگاه اصفهانحضور نماینده بانک مرکزی در میز طلا را مهم و اثرگذار دانست و گفت: همه تصمیمات مربوط به  طلا بر اساس بخش نامه‌های بانک مرکزی انجام می‌شود.

بورکراسی ورود موقت طلا برای تولید و صادرات پیچیده شده است

لشکری تولیدکننده و صارکننده طلای استان اصفهان هم در این جلسه گفت: فرایند ورود موقت طلا که سال های گذشته به آسانی انجام می‌شد امروز به بورکراسی و موانع بسیاری روبرو شده است و تولیدکننده و صادرکننده را بی انگیزه کرده است.

وی اضافه کرد: برای ورود موقت طلا با هدف صادرات طلای ساخته شده علاوه بر آزمایش های استاندارد باید ضمانت نامه بانکی یا وثیقه قرار داد که این خود مانعی پیش روی صادرات طلای کشور است.

لشکری با انتقاد از دریافت عوارض مالیات بر ارزش افزوده شمش طلا با هدف ورود موقت و صادرات  گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با این شرایط نمی توانند فعالیت کنند.

کد خبر 341952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.