کار فرهنگی در قالب فعالیت گروهی پایدار است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت:امروز باید در انجام کارهای فرهنگی جبهه ای و گروهی عمل کرد نه اینکه هر سنگر برای خود اقدام کند هرچند کار گروهی، سخت‌ است و دیرتر هم به نتیجه می‌رسد اما مانایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورای تصمیم گیری مسایل فرهنگی در شهرستان است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان یکی از شوراهای مهم در عرصه فرهنگی کشور فعالیت می‌کند که فرصت و ابزار مناسبی جهت استفاده از پتانسیل‌های ثمربخش مردمی در امر اشاعه و ترویج فرهنگ عمومی در بین مردم و هماهنگی در بین دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود:با توجه به چالش ها و مشکلات متعددی که امروز جامعه را تهدید می کند موظف هستیم در شورای فرهنگ عمومی خیز بزرگ و جدیدی را برداریم و از این جهت باید به جای سخنرانی در حوزه آسیب های اجتماعی به تبیین و تدوین سیاست ها و استراتژی های حوزه فرهنگ عمومی پرداخته و حرکت های جهادی را در خصوص رفع این چالش ها انجام دهیم.

 امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: حکمت تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی این است که کمتر جلسه ای به این شکل و حضور مسئولان ارشد شهرستان و ادارات برگزار می شود و بر همین اساس تصمیمات و استراتژی ها در کمیته ها اتخاذ شود و پس از پختگی، طرح ها در شورای فرهنگ عمومی مطرح به تصویب برسد.

باقریان اضافه کرد: اگر در شورای فرهنگ عمومی مسئول و رییس هر کمیته فعال ترین افراد نباشند خروجی مناسبی را دریافت نخواهیم کرد از سوی دیگر در حوزه فعالیت‌های فرهنگی باید با نقشه راه و هدف گذاری دقیقی را در سایه کار فرهنگی آن هم با ساختن یک مدل و الگوی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم این وظیفه دینی و مذهبی را تحقق ببخشیم.

وی عنوان کرد: این موضوع مهم نیز همواره باید مورد توجه همه دستگاه ها و نهادها قرار گیرد که هر رویداد فرهنگی که در شهرستان برگزار می شود باید از کانال شورای فرهنگ عمومی عبور کند و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد قطعا زیرسوال است، چراکه وقتی نهادی برنامه ای را اجرا می کند فکر و هزینه صرف می شود و اگر از کانال این شورا عبور نکند امکان دارد چالش هایی را به همراه داشته باشد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ به تناسب اینکه مخاطب آن انسان است و انسان با تمام پیچیدگی هایش در حوزه روح و روان بیشتر مورد ارزیابی قرار می گیرد از این رو اگر نگاه جامعی از سوی مسئولان شهر به حوزه فرهنگی نباشد به بعضی امور سطحی مشغول می شویم که درحد تذکر باقی می مانند و برای آن کار محتوایی صورت نمی گیرد.

وی افزود: فرهنگ سازی در تفکر برخی افراد یعنی نصب بنر و خلاصه شدن در این گونه کارها، اما باید گفت این اقدامات تنها اطلاع رسانی است.

باقریان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به حوزه فرهنگ، تصریح کرد: امروز باید در انجام کارهای فرهنگی جبهه ای و گروهی عمل کرد نه اینکه هر سنگر برای خود اقدام کند و باید این مهم را مورد توجه قرار داد که جبهه‌سازی وقت بیشتری را می‌گیرد و زحمت فراوانی نیز دارد، اما کار فردی، راحت‌تر است و زودتر نتیجه می‌دهد، اما عمل فردی، ماندنی نیست.

کد خبر 341705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.