از نامه به رییس جمهور تا رایزنی های ارزی

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اظهار نظر کرده و در برخی موارد اقدامات مؤثری نیز برای رفع مشکلات موجود انجام داده اند.

به گزارش ایمنا، دو مورد از مهمترین اقدامات نمایندگان اصفهان، نامه به رییس جمهور و تشکیل جلسه در وزارت کشور، هر دو با محوریت مسأله کم آبی در استان اصفهان بوده است.

پس از آنکه دو نامه حسن روحانی به  وزارت نیرو برای تشکیل ستاد احیای زاینده رود به نتیجه نرسید، روز یکشنبه- ۲۶ فروردین- نمایندگان استان با ارسال نامه ای به رییس جمهور خواستار رفع مشکل کم آبی اصفهان شدند. حیدر علی عابدی در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: نمایندگان اصفهان برای رفع مشکلات کم آبی استان به صورت مرتب با وزارت نیرو در تماس هستند، اما این وزارت خانه علی رغم قولهای مساعد، در عمل  کاری انجام نمی دهد.

وی افزود: از این رو نگران هستیم در تابستان مردم اصفهان برای تامین آب آشامیدنی نیز با مشکل مواجه شوند، برای همین تقاضای یک جلسه با دکتر روحانی را مطرح کرده‌ایم تا از نزدیک ایشان را در جریان مشکلات آب اصفهان و زاینده رود قرار دهیم.

این نماینده مردم اصفهان از پیگیری این نامه توسط معاون پارلمانی رییس جمهور خبر داد و ابراز امیدواری کرد امکان برگزاری این نشست هر چه سریع تر فراهم و به مشکلات زاینده رود رسیدگی شود.  

جلسه با وزیر نیرو در وزارت کشور

روز دوشنبه - ۲۷ فروردین_ نیز جلسه ای با حضور رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، اعضای شورای عالی امنیت ملی، وزارای نیرو و جهاد کشاورزی و اعضای شورای تأمین سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در وزارت کشور برای بررسی موضوع کم آبی در حوضه زاینده رود برگزار شد.

موسوی لارگانی در رابطه با دستاوردهای این نشست به خبرنگار ایمنا گفت: در ابتدا وزیر کشور و سپس وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، استانداران اصفهان، یزد و چهارمحال و روسای مجامع نمایندگان سه استان، گزارش و پیشنهادات خود را ارایه کردند. در این جلسه که  سه ساعت به طول انجامید؛ پس از اظهارنظر و پیشنهادات مطرح شده، وزیر کشور تصمیمات متخذه را جمع بندی کرد.

موسوی لارگانی در خصوص برنامه های کوتاه مدت گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد؛ شوراهای تامین سه استان اصفهان، چهارمحال و یزد جلسات مشترک هم اندیشی داشته باشند و در این جلسات راه کارهایی را جهت حل و برطرف کردن بحران کم آبی در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال خصوصا اصفهان ارایه کنند. در این جلسه پیشنهاداتی هم  در زمینه کاهش سهم صنعت، کشاورزی و برداشت آب استان یزد ارایه شد، تا با این صرفه جویی‌ها در سال جاری با کمبود آب شرب در استانها مواجه نباشیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه در خصوص برنامه های دیگر از جمله شروع پروژه سد سوم که بودجه آن مهیا شده است، نیز بحث و بنا شد اقداماتی در خصوص برطرف کردن موانع صورت پذیرد تا هرچه زودتر پروژه در مرحله اجرایی قرار بگیرد.

حضور در نشست  فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با حضور وزیر اقتصاد

فعالیت دیگر برخی از نمایندگان اصفهان، حضور در نشست فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با حضور وزیر اقتصاد بود. حیدر علی عابدی در رابطه با مسائل مطرح شده در این نشست به خبرنگار ایمنا گفت: این جلسه برای افزایش تعامل نمایندگان مجلس با تیم اقتصادی دولت بسیار مفید بود؛ به ویژه که در حال حاضر دکتر کرباسیان بار تنظیم بازار ارز را نیز به دوش می کشد. در این نشست نمایندگان حاضر در جلسه مباحث خود را در مورد نرخ ارز، FATF، مراودات بانکی و ... مطرح کردند که در این زمینه دیدگاههای مختلفی وجود داشت و در نهایت هم دکتر کرباسیان مسائلی را حول این مباحث مطرح کردند.

عابدی در رابطه با نظر کرباسیان پیرامون دلایل نوسانات نرخ ارز گفت: بحثی که ایشان مطرح کردند این بود که ما در بحث ارز مشکلی نداریم؛ بلکه در حوزه اسکناس برخی مشکلات وجود دارد. همچنین دکتر کرباسیان اشاره کرد که برخی بانکهای اروپایی در زمینه FATF دنبال بهانه جویی هستند و اگر ما بتوانیم FATF را اجرا کنیم همه این بهانه ها از آنها گرفته می شود.

وی همچنین گفت: هر چند دولت و نمایندگان مایل هستند مردم در جریان همه مسائل قرار بگیرند، اما برخی محدودیتهای بین المللی و اعمال فشار بر بانکها سبب می شود تا تلاشهای ایران برای رفع مشکلات ارزی(که البته الان در وضعیت خوبی قرار گرفته) و بازگرداندن ثبات به آن چندان رسانه ای نشود.

طرح مجدد سؤال از رییس جمهور

البته رفع مشکل کم آبی استان تنها دغدغه نمایندگان اصفهان در هفته گذشته نبود، از جمله سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی- ۲۸ فروردین- از طرح سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس از رییس جمهور خبر داد و گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس طرح سوالی را درباره علل عدم‌شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت در دستور کار قرار داده‌ و آن را امضا کرده‌اند.

وی در گفت‌و گویی که با خبرنگار تسنیم انجام داده، اشاره کرده است که نمایندگان مجلس در طرح سؤالی، خواستار پاسخگویی رییس جمهور نسبت به علل اجرایی نشدن مصوبه مجلس درباره برنامه ششم پیرامون راه‌اندازی نشدن سامانه ثبت حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونان وزرا شده‌اند و طرح این سؤال پس از نهایی شدن تعداد امضاها، تقدیم هیئت‌رییسه مجلس می‌شود.

تحلیل حمله موشکی آمریکا در نطق میان دستور

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان نیز روز سه‌شنبه- ۲۸ فروردین- در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: این حمله نه به لحاظ نظامی با اهمیت تلقی می‌شود و نه به لحاظ سیاسی توانست تاثیری در شرایط منطقه ایجاد کند. از نظر امنیتی نیز کمکی به آرامش و ایجاد صلح در منطقه نکرد. این حمله نشان داد آمریکا خود عامل ناامنی در منطقه است و موجب انسجام و تقویت نیروهای مقاومت شد. این عملیات در واقع برای حفظ آبروی آمریکا و تقدیم شیرینی به هم پیمانان مرتجع منطقه‌اش بود که آنها را چون گاو شیرده می‌پندارد و از آنها انتظار دوشیدن بیشتر دارد.

وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به نامگذاری سال گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی حرکتی سه جانبه در سطح ملی انتظار می‌رود. اولا مردم به عنوان مصرف کننده با عزمی ملی مشوق کالای ایرانی و در عین حال ناظر بر کیفیت محصولات و کالاها باشند. نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: تولیدکنندگان با در نظر گرفتن فضای رقابتی در تولید، قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش  را به شکل مناسب به مصرف کننده ارائه کنند. دولت به معنای عام آن یعنی حاکمیت نیز در این زمینه باید شرایط رقابت عادلانه را برای تولیدکنندگان فراهم سازد.

رسیدگی به مشکلات بهداشت و درمان و تامین اجتماعی

صبح پنجشنبه - ۳۰ فروردین- ناهید تاج الدین و حیدر علی عابدی جلسه ای با مدیران علوم پزشکی، تامین اجتماعی، خدمات درمان و بخشداران شهرستان داشتند و در آن به بررسی مشکلات بهداشت و درمان و تامین اجتماعی شهرستان اصفهان پرداختند. 

کد خبر 341668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.