بازنگری طرح جامع شهر نطنز به تایید شورای عالی شهرسازی رسید

نطنز- شهردار نطنز گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی، بازنگری طرح جامع باغ شهر نطنز در شورای عالی شهرسازی تایید شد.

علی پیراینده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان شهرستان بازنگری طرح جامعه باغ شهر تاریخی نطنز مورد تایید شورای عالی شهرسازی قرار گرفت.

وی گفت: در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری ضرورت تهیه طرح ویژه باغشهر تاریخی نطنز با حضور مسئولان ملی و استانی مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس نظر اکثریت اعضا، بازنگری طرح جامع نطنز به صورت فوریتی در سه ماه آینده مورد اجماع قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، ضرورت تهیه طرح ویژه باغشهر تاریخی نطنز در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۷ به ریاست وزیر راه و شهرسازی و به دبیری محمدسعید ایزدی با حضور اعضای اصلی شورا (نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط) و همچنین اعضای استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه، وزیر راه و شهرسازی ضمن شنیدن طرح ویژه از سوی مشاور طرح، نظرات مسئولان استانی شرکت کننده در نشست همچون نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان، شهردار نطنز و رییس شورای شهر شهرستان و همچنین نظرات نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط به عنوان اعضای اصلی شرکت‌کننده در نخستین جلسه شورا در سال ۹۷ به ارایه نقطه نظرات خود در این رابطه پرداخت.

عباس آخوندی در این جلسه اظهار کرد: در تمامی شهرهای کشور شاهد هستیم که تحولات جمعیتی در حال محدود شدن است و در اکثر بررسی‌ها شاهدیم که جمعیت به افق پیش‌بینی طرح نمی‌رسد. بنابراین بیش از آنکه نیاز داشته باشیم تا از نو طرحی جدید همچون طرح ویژه برای شهرها داشته باشیم باید به حل مسئله فکر کنیم و توجه داشته باشیم که طرح‌های جامع شهرها، طرح‌های مهمی هستند که باید به آنها استناد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فکر می‌کنم به جای تهیه طرح جدید تحت‌ عناوینی همچون طرح ویژه، نیازمندیم تا بازنگری طرح جامع را داشته باشیم زیرا تمامی موارد و موضوعاتی که  در طرح ویژه باغشهر تاریخی نظنز، می‌خواهیم اعمال کنیم در شرح خدمات طرح جامع می‌تواند جای بگیرد.

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد: معتقدم باید کاری کنیم که مشکلات ناشی از عدم رعایت قانون و ضوابط شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به حداقل ممکن برسد و امکان هرگونه تخلف احتمالی را از متخلفان بگیریم.

وی گفت: به جای تهیه طرح ویژه باغشهر تاریخی نطنز، بازنگری طرح جامع ملاک عمل قرار بگیرد و مبنای بازنگری نیز حفظ یکپارچگی و توجه به حوزه نفوذ باشد. در عین‌حال، توجه به ساختار باغشهری، حفظ هویت اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی شهر نظنز ملاک عمل قرار گیرد ضمن آنکه خدمات نیز برای آن در نظر گرفته می شود.

آخوندی تصریح کرد: در بازنگری طرح جامع شهر نطنز، مبنای شهر باید گردشگری باشد بنابراین کاری که باید به فوریتی تهیه شود بازنگری در طرح جامع است و پیشنهاداتی که امروز در جلسه شورا مطرح شد در شرح خدمات آورده شود در راستای سرعت بخشیدن به کار نیز، کمیته فنی شورای‌عالی رسیدگی به موضوع را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین از امکان تسریع در بازنگری طرح جامع شهر نطنز خبر داد و گفت: بازنگری طرح جامع شهر نطنز به فوریت و در مدت زمان سه ماه آینده تهیه و در شورای‌عالی مطرح شود.

کد خبر 341598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.