۲۹ فروردین و آغاز به کار شتاب دهنده دیموند در اصفهان

چهارشنبه ۲۹ فروردین شتابدهنده دیموند با حضور در دانشگاه صنعتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

هستی بیکایی، مدیر روابط عمومی طرح شتابدهنده دیموند در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه ‌"دیموند" از نام قدیمی کوه دماوند گرفته شده است، گفت: دیموند برای کسب‌وکارهای نوپا یک برنامه ۹ ماهه تدارک دیده است که شامل دو بخش اصلی است. ابتدا تیم‌های علاقمند فرم درخواست خود، برای ورود به دیموند را از طریق وب‌سایت دیموند تکمیل و ارسال کرده سپس درخواست‌های ارسال شده در چند مرحله که مصاحبه حضوری را نیز در بر می‌گیرد، بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های برگزیده به مدت ۱۲ هفته فرصت دارند تا وارد مرحله پیش‌شتابدهی شده و در مسیر شکل‌دهی به هدف خود در جاده کارآفرینی قدم بردارند، خاطرنشان کرد: در این مدت تیم‌های حاضر در دیموند به مجموعه‌ای از خدمات و امکانات دیموند مانند کارگاه‌های تخصصی، سخنرانی‌ها، جلسات با مربیان، ملاقات با سایر بنیانگذاران کسب‌وکارهای نوپا، گردهمایی استارتاپ‌ها برای انتقال تجربیات و فضای کاری خلاق دسترسی داشته و از این طریق می‌توانند ایده و طرح کسب‌وکار خود را شفاف کرده، مدل کسب‌وکار و محصولات اولیه خود را بسازند و از این طریق، طرح کسب‌وکار خود را به نحو مناسبی آماده کنند و به سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارائه دهند.

بیکایی با اشاره به مرحله شتابدهی دیموند، اظهارداشت: مدت این کار حدود ۶ ماه است در این مدت تیم‌هایی که طرح کسب‌وکار و طرح مالی خود را در اختیار تیم دیموند و سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند و دوره پیش‌شتابدهی را با موفقیت طی کنند، می‌توانند وارد مرحله شتابدهی شده و از تمامی امکاناتی که دیموند برای آن ها فراهم می‌نماید استفاده کنند. همچنین استارتاپ‌ها می‌توانند از سرمایه‌هایی که سرمایه‌گذاران در اختیار آنها قرار می‌دهند، بهره‌مند شوند.

مدیر روابط عمومی طرح شتابدهنده دیموند با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از سال ۹۳ ، گفت: برنامه شتابدهی این مرکزمنطبق با استاندارد روز دنیا طراحی شده است و با استفاده از امکانات موجود داخلی اجرا می‌شود، هدف ما در دیموند کمک به رشد و پیشرفت کارآفرینان، توسعه‌دهندگان وب و موبایل و طراحان بصری است که می‌خواهند در دنیای اطراف خود تغییری ایجاد کنند، کسب‌وکاری در سطح جهانی خلق کرده و دنیای بهتری بسازند.

موضوع این ماه؛ استارتاپ‌های حوزه خرده‌فروشی وخدمات

وی در رابطه با اهداف اصلی این رویداد، گفت: ارتباط استارتاپ‌ها با سرمایه‌گذاران و معرفی کسب‌وکار خود، شبیه‌سازی نحوه ارائه کسب‌وکار به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ و محلی برای گسترش شبکه ارتباطی بین فعالان یک حوزه خاص است، در این رویداد، تیم های استارتاپی، ایده و محصول خود را ارائه می‌کنند و توسط داوران (منتورها، سرمایه گذاران، کارآفرینان و …) به صورت حرف‌ای داوری می شوند.

بیکایی موضوع این ماه را " استارتاپ‌های حوزه خرده فروشی و خدمات" عنوان کرد و ادامه داد: با این استارتاپ سعی داریم تا به بررسی خرده‌فروشی و مشکلی که برندهای بزرگ با آن روبرو هستند بپردازیم.

سرمایه‌گذاری بر روی تیم‌های با انگیزه

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری این شتاب‌دهنده بر روی تیم‌های با انگیزه، گفت: دیموند در زمینه‌های بسیار مختلفی روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و به‌همین دلیل دوره مشخصی برای ورود به دیموند وجود ندارد، هر ساله هزاران استارتاپ می‌توانند برای کمپ استارتاپی دیموند ارائه داشته باشند تا بهترین آنها انتخاب شود. مهمترین نکته از نظر ما برای موفقیت استارتاپ‌ها، با انگیزه بودن آنهاست و به همین دلیل دیموند استارتاپ‌هایی را انتخاب می‌کند که بنیان‌گذاران آن این ویژگی را داشته باشند.

کد خبر 341498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.