پیام تسلیت شهردار اصفهان در پی درگذشت دکتر کتابی

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در پیامی درگذشت دکتر محمدباقر کتابی از استادان برجسته دانشگاه اصفهان، قرآن شناس و مفسر بزرگ نهج البلاغه را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، متن این پیام به این شرح است:

 درکمال تأسف و تألم، شهر اصفهان و عرصه قرآن شناسی، قرآن پژوهی، عرفان، فلسفه و تفسیر، یکی از بزرگمردان و چهره های مبرز خود را از دست داد. 

دکتر سید محمدباقر کتابی، عالم ربانی و شایگانی که سال ها در حوزه حکمت و عرفان، قرآن پژوهی، شرح و تفسیر نهج البلاغه، به کسب حکمت و معرفت پرداخت و به یکی از مفاخر والا مقام این عرصه تبدیل شد. بزرگ مردی که کلام و جانش همواره به نفحات مفاخر ادبی ایران آراسته بود و از گنج بی پایان کلام وحی و گوهر بی بدیل نهج البلاغه وام می گرفت تا مصاحبت، آثار و تدریس اش به عمق جان شاگردان و علاقمندان بنشیند و امروز آنان را در فراق پدر معنوی خود به سوگ بنشاند.

این عالم شایسته، خود دانش و اخلاق عملی را در محضر عالمان و چهره هایی چون آیت الله طالقانی و حاج آقا رحیم ارباب، کسب کرده بود و پیرو راستین آموزه های ایشان بود.

اینجانب فقدان این خادم راستین قرآن کریم را به خانواده، شاگردان، دانشگاهیان و دوستداران ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال، رحمت واسعه و ارتزاق ایشان از سفره معنویت عالم باقی را خواستارم.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان

کد خبر 341397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.