انتشار مطالب با عنوان روشنگری در فضای مجازی غیبت مکتوب است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه متصدیان کار در دستگاه‌های قضایی و اداری دقت کنند که اسرار مردم و حریم آنها حفظ شود، گفت:کسی حق ندارد اسرار مردم را فاش کند و کسی حق ندارد یک مسئول یا غیر مسئول را انتقاد کند که البته در جامعه ما بیشتر مسئولین را شامل انتقاد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه ۲۴ فروردین ماه اصفهان با بیان اینکه در برخی از مراحل زندگی برای انسان‌ها امتحانهای بزرگی پیش‌ میآید که گاهی انسان را از مسیر درست دور می‌کند، اظهار کرد: از جمله این امتحانها روش تربیت فرزندان و روش تحصیل مال است که خدا در قرآن این دو را فتنه دانسته و انسان‌ها را با این دو ابزار امتحان میکند.

وی با اشاره به روایات حقوقی نسبت به فرزندان و سخنان امام صادق (ع) تصریح کرد: اولین حق فرزندان انتخاب مادر خوب برای آن‌ها، دومین حق اسم خوب و حق سوم تربیت دینی برای فرزند است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه از نظر اسلام لازم است پدر تربیت فرزند را به عهده بگیرد و با احکام اسلام آشنا کند، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: بنا بر فرمایش پیامبر اکرم (ص) در آخرالزمان فرزندان نسبت به پدرشان بی‌تفاوت می‌شوند. پدران این زمان فرزندان خود را با احکام اسلامی آشنا نمی‌کنند. پس این پدران فرزندان خوبی تربیت نمی‌کنند.

تربیت دینی فرزندان ضعیف است

وی با انتقاد به عدم تربیت دینی فرزندان اظهار کرد: متاسفانه اگر چه فرزندان در امور درسی تربیت خوبی می‌شوند اما والدین در تربیت دینی آن ها ضعف دارند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تربیت عملی والدین تاثیرگذارتر است و پدر باید با رفتار عملی خود فرزندان را تربیت کند، افزود: روایت است که هر کس رهبری قومی را بر عهده گرفت موظف است ابتدا رفتار خود را درست کند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که قبل از اینکه دیگران را با زبان تربیت کنیم باید با عمل آنان را تربیت کنیم، گفت: کسی که خودش معلم خود باشد سزاوارتر از اجلال است تا کسی که خودش کج رفتاری میکند اما به تربیت دیگران می پردازد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه قلب جوان آماده کشت است، گفت: هر چه در قلب جوان بکاری سبز می‌شود پس چه خوب که بهترین تربیتها را در آن جای دهیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه غیبت کنندگان و بی آبروکنندگان مردم مذموم‌اند، گفت: کسانی که غیبت را میشنوند و می‌توانند دفاع کنند اما نکنند خداوند ذلت دنیا و آخرت برای آن ها مقرر فرموده است.

انتشار مطالب با عنوان روشنگری در فضای مجازی غیبت است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه غیبت مکتوب در فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده، افزود: مطالبی که این روزها در شبکه‌های مجازی با عنوان روشنگری منتشر می‌شود غیبت است و گاهی این افراد با دستورات دینی آشنایی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه نقد کردن با غیبت کردن فرق دارد، تصریح کرد: انتقاد سازندگی دارد و آبروبری ندارد و اگر انتقاد به صورت خصوصی به فرد یادآوری شود، سازنده است اما وقتی حرفی که نقد نیست به دیگران گفته می‌شود حکم غیبت و آبروریزی دارد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه در فضای مجازی انتقادهای بسیاری مطرح می‌شود، افزود: دین نمی‌گوید اگر دستتان به کسی نمی‌رسد تا حرفت را بگویی عمومی آبروی او را ببر، اینها آتش به اختیاری نیست، مقام رهبری فرمودند تعرض به حریم مردم در پیام رسان‌ها حرام شرعی است، پس نباید اسرار مردم را منتشر کرد حتی کار بد افراد را صرفا باید به خود آن فرد گفت.

وی با بیان اینکه متصدیان کار در دستگاه‌های قضایی و اداری دقت کنند که اسرار مردم و حریم آن ها حفظ شود، اظهار کرد: کسی حق ندارد اسرار مردم را فاش کند و کسی حق ندارد یک مسئول یا غیر مسئول را انتقاد کند که البته در جامعه ما بیشتر مسئولان را شامل انتقاد می کنند. حتی در دیدار اعضای خانه مطبوعات هم به این موضوع اشاره کردم که حتی حق و درست را نمی توانید علنی بر ضد کسی بگویید و این خلاف اخلاق پیامبر اکرم ( ص) است که ایشان فرمودند من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه متاسفانه در تلگرام تهمت‌ها، غیبتها و دشمنی‌های بسیاری در حال رخ دادن است، گفت: پیامبر اکرم (ص) که فردا روز بعثت این نمونه انسان کامل و بهترین مخلوق خداست فرموده است که برای ایجاد ادب و قسط و عدل در میان مردم آمده ام تا مردم عادل شوند و با انصاف با هم رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه فردا روز بسیار بزرگی است، افزود: اگر روزها بزرگی‌شان به وسیله حوادثی است که در آن روز واقع شده باشد، بزرگترین روز در عالم، روز بعثت حضرت محمد (ص) است، روزی که خاتم پیامبران مبعوث به پیامبری شد.

امام جمعه اصفهان افزود: دیگر مناسبت پیش رو روز ارتش جمهوری اسلامی است که ۲۹ فروردین ۵۸ که دوماه از انقلاب گذشته بود این روز نامگذاری شد.

وی گفت: زمزمه‌هایی در آن زمان برای انحلال ارتش بود که امام(ره) با این امر مخالفت کرد چرا که بسیاری از ارتشیان با مردم بودند و جمع بسیاری از آنها قبل از انقلاب به انقلاب پیوسته بودند و با امام(ره) بیعت کرده بودند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین ارتشیان در جمع مردم رژه رفتند و مردم آنها را پذیرفتند، اظهار کرد: این روز، روز بسیار با عظمتی است و هر سال باید این روز به یاد آن روز و به یاد رشادت‌های ارتشیان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتش با امام(ره) مردانگی کرد و مردانه از کشور دفاع کرد، افزود: خداوند ارتشیان ما روز به روز با قدرت بیشتر محافظت بفرماید.

کشاورزان برای آبی که نیست حق اعتراض ندارند

امام جمعه اصفهان در خصوص وضعیت به کشاورزان اصفهان گفت: متاسفانه کشاورزان انقلابی و متدین باید بدانند کار غیرممکن را نخواهند و مبلغی برای کمک به آنها پرداخت شد و برای آبی که نیست حق ندارند اعتراض کنند وقتی آب نیست برای چه باید اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید خودشان را از افراد مغرض جدا کنند، افزود: باید فتنه‌گر را از خود دور کنند و اگر این کار را نکردند با آنها برخورد می‌شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه مبالغی به خانواده‌های کشاورزان پرداخت شد، گفت: مسئولان هم در حال پیگیری هستند اما فعالیت‌های اصلاحی کار یک روز و دو روز نیست و تا دو یاسه سال طول می‌کشد، پس کشاورزان از افراد فتنه‌گر خود را دور کنند.

کد خبر 341370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.