استفاده ابزاری از قیمت ارز برای دستیابی به اهداف سیاسی ممنوع

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: اوضاع سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر آن، به‏ هیچ‏ عنوان تاب و توان بحث و طرح مباحث حاشیه‏ ای، عوام‏ فریبانه و استفاده ابزاری از قیمت ارز برای رسیدن به اهداف سیاسی را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با تبریک سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم بالاترین و بزرگ‌ترین نعمتی است که خدای سبحان بر بشریت عنایت کرده و منّت گذاشته است، تنها موردی که خداوند به خاطر اعطاء آن نعمت از واژه منّت استفاده کرده، نعمت بعثت است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: بعثت دو هدف عمده دارد نخست هدف فردی و دوم هدف اجتماعی که هدف فردی بعثت، تزکیه انسان و هدف اجتماعی آن، حرکت و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: ۲۹ فروردین روز ارتش نامگذاری شده و دوم اردیبهشت هم نیز سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و باید توجه داشت همه سپاهیان و ارتش‌ عزیز فرزندان پاک و خدمت‌گزار ایران اسلامی هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

سرافراز اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از جنگ تحمیلی همه این جان بر کفان به وطن خدمت کردند و افتخارات بسیاری را برای نظام اسلامی آفریدند و امروز هم آماده دفاع کامل از ایران هستند.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: ایران اسلامی امروز از نظر توان نظامی و موشکی به یک قدرت فرا منطقه‌ای تبدیل شده و دشمنان به جهت توان بالای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به شدت هراس دارند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در حفاظت و پاسداری از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی این نظام مقدس به عنوان سربازان راستین ولایت گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا صداقت و آمادگی کامل و همه جانبه خودشان را به اثبات رسانده‌اند و در طول سال‌های دفاع مقدس و تا به امروز این وفاداری و ولایتمداری را به مَنصه ظهور و بُروز رسانده‌اند.

سرافراز متذکر شد: همین روحیه شهامت، شجاعت، ایثار و شهادت طلبی بود که در دوران جنگ تحمیلی اجازه نداد حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست متجاوزان و دشمنان بیفتد و امروز نیز به همین دلیل است که دشمنان به خودشان این جرأت و جسارت را نمی‌دهند که به میهن اسلامی ما تعرّضی داشته باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان اگر روزی دست از پا خطا کنند و غلطی از آنها سر بزند با پاسخی بسیار شکننده و کوبنده مواجه خواهندشد به ویژه رژیم نحس و کثیف اسراییل بداند که اگر غلط زیادی بکند با یک اشاره فرمانده معظم کل قوا تل آویو و هیفا با خاک یکسان خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر گفت: در هفته‌های اخیر شاهد التهابات و تلاطم‌هایی در بازار ارز و سکه بودیم به گونه‌ای که قیمت دلار وارد شش هزار تومان شد تا شاهد رکوردشکنی قیمت ارز در بازار باشیم.

وی افزود: علی‌رغم طرح مباحث مختلف، اما واقعیت این است که اوضاع سیاسی کشور و وضعیت اقتصادی حاکم بر آن، به‌هیچ‌عنوان تاب و توان بحث و طرح مباحث حاشیه‌ای، عوام‌فریبانه و استفاده ابزاری از قیمت ارز برای رسیدن به اهداف سیاسی را ندارد و همه احزاب و جریان‌های سیاسی با هر گرایشی که دارند، باید آستین همت را بالا زده و از اقدامات دولت در کنترل ارز حمایت نمایند.

سرافراز تصریح کرد: در شرایطی که شاخص‌های اقتصادی خوب نیست و معضلاتی، چون رکود تورّمی در اقتصاد کشور مشاهده می‌شود، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید به جای طرح این مباحث و تقابل‌های سیاسی، در مسیر هم‌افزایی با تصمیمات اتخاذ شده در کنترل قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی گام بردارند و از تقابل‌های خسته‌کننده، بی‌نتیجه و تکراری سیاسی بپرهیزند.

کد خبر 341369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.