سازمان های مردم نهاد جوانان مشارکت اجتماعی را افزایش داده اند

تیران-مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان در استان اصفهان مشارکت اجتماعی این قشر را در پاسخ به نیازهای استان افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محمد سلطان حسینی در سفر به این شهرستان و افتتاح خانه ورزش در روستاهای این شهرستان اظهارکرد: سال گذشته 24 خانه ورزش روستایی با همکاری دهیاری، بخشداری و هیئت ورزش های بومی و محلی در استان اصفهان افتتاح شد و راه اندازی این مراکز در روستاها برای توسعه ورزش ادامه دارد.

وی افزود: در چهارسال گذشته بیش از یکصد خانه ورزش روستایی در روستاهای استان اصفهان راه اندازی و بیش از 300 پروژه نیمه تمام به بهره برداری رسید که چهار پروژه بزرگ فرهنگی و ورزشی نیز در سال گذشته آماده شده که با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: با توسعه فضاهای ورزشی دسترسی به امکانات ورزشی برای مردم آسان تر و برنامه های این بخش نیز رونق و توسعه پیدا می کند و سرانه ورزشی افزایش می یابد.

وی با اشاره به تاسیس سمن های جوانان در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: سمن های جوانان در استان اصفهان طی چهار سال گذشته افزایش داشته و این روند روبه افزایش برای ایجاد زمینه مشارکت جوانان ادامه دارد.

سلطان حسینی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه های اجتماعی نیاز است، تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد جوانان در استان اصفهان مشارکت اجتماعی این قشر را  در پاسخ به نیازهای استان افزایش داده است.

وی اضافه کرد: دفتر سمن ها در شهرستان ها و مرکز استان با اعتبارات دولتی در حال انجام است و سمن ها فعالیت های مدیریتی و هماهنگی خود را در این مراکز انجام می دهند که این دفتر در شهرستان تیران و کرون نیز راه اندازی می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه  احداث خانه های جوان در دولت یازدهم به عنوان مکان فرهنگی و تفریحی برای جوانان مصوب شده و بر اساس اولویت بندی جمعیت جوان هر شهرستان احداث این مراکز انجام می شود، گفت: اقدامات اولیه احداث در شهرستان های اصفهان، نجف آباد، کاشان، خمینی شهر، فلاورجان و شهرضا از سال گذشته آغاز و در برخی از شهرستان ها عملیات اجرایی آن ها از امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: خانه های جوانان دارای کتابخانه، فضای ورزشی، فضای تفریحی و سالن های اجتماعات برای فعالیت های فرهنگی و جلسات است که فضایی برای اجتماع و حضور جوانان است.

کد خبر 341336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.