تردد خودروها در سواحل بندرعباس محدود شود

لزوم محدودیت تردد خودرو و موتورسیکلت‌ها در سواحل بندرعباس مورد تاکید اعضای شورای اسلامی این شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر بندرعباس، آبتین امیری،عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: به دنبال طرحی هستیم که ورود اتومبیل‌ها را به ساحل ممنوع کنیم و امیدواریم که سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح ما را یاری کنند، این طرح بزودی در ساحل بندر عباس اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست یکی از شاخصه‌های توسعه در شهرهای جهان است و بدون ارتقاء این شاخص ایجاد شهری مناسب برای زیست شهری شهروندان امری ناممکن است.

وی با بیان اینکه اگر به محیط زیست ظلم کنیم، طبیعت نیز ظلم و انتقام خود را متوجه ما خواهد ساخت و بسیاری از نعمت‌های فعلی را از دست خواهیم داد، ادامه داد: بدون همکاری مردم و اینکه حفاظت از محیط زیست به یک  فرهنگ تبدیل شود، نمی‌توان شهری زیبا و مناسب داشت.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: بارها از حفظ ساحل سخن گفته‌ایم اما در ایام تعطیلات نوروز تنها ساحل بکر و تاریخی بندرعباس با دست‌های خودمان به پارکینگ ماشین‌ها تبدیل شد تا در یک حرکت ضربتی ساحل بندرعباس به سوی نابودی و مرگ قدم بردارد، بی شک انتشار تصاویر این فاجعه سبب حیرت جهانیان شده است.

امیری با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا چنین ظلمی به ساحل نمی‌کنند که ساحل به محل عبور ماشین‌ها و سایر وسایل نقلیه تبدیل شود، بلکه ساحل مکانی برای تفریح‌های آبی یا پیاده‌روی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاندار هرمزگان بر ممنوعیت ورود اتومبیل به ساحل تاکید کرده است و ما نیز به دنبال طرحی هستیم که ورود اتومبیل‌ها را به ساحل ممنوع کنیم و امیدواریم که سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح ما را یاری کنند، این طرح بزودی در ساحل بندر عباس اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم که پاکیزه نگه داشتن دریا و ساحل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و این‌گونه نباشد که ساحل و دریا که تداعی کننده آرامش در محیط شهری هستند به محلی برای آلودگی شهری تبدیل شوند.

خودروها آسیب جدی به محیط زیست دریا وارد می‌کند

فرزانه آرامش، عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس یک شهر ساحلی است و از نعمت دریا برخوردار است اما در ایام تعطیلی اول سال شاهد بودیم که ساحل بندرعباس، خصوصاً سورو که یکی از زیباترین بخش‌های ساحل شهر بندرعباس است، با معضل تردد اتومبیل مواجه بوده است.

وی گفت: ساحل بندرعباس به جای اینکه مکان آرامش مردم باشد متأسفانه به مکانی برای ماشین سواری تبدیل شده است و مردم با معضل امنیت جانی و روانی در این ساحل مواجه هستند.

رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر بندرعباس گفت: تردد خودروها و موتورهایی که در ساحل سورو رفت و آمد می کنند سبب این شده که محیط زیست دریا آسیب فراوانی ببیند و باید به هر طریقی که ممکن است از تردد این خودروها به ساحل جلوگیری شود تا بیش از این باعث آلودگی و آسیب به نوار ساحلی نشود.

آرامش افزود: ساحل، سرمایه ملی است و هر گونه تلاش برای حفظ ساختار طبیعی آن از ضروریات شهری در بندرعباس است.

کد خبر 341317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.