ساخت سه پروژه ملی در صدای و سیمای مرکز اصفهان کلید خورد

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: تعهد داریم برای اجرای مجموعه‌های نمایشی، مستند و دیگر بخش‌ها، از نیروهای بومی هر استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دارابی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تولید سریال‌های ملی شهید بهشتی و آقا نورالله نجفی و مستند چهل‌قسمتی «چهل‌ستون» اظهار کرد: البته حتماً از چهره نام‌آوران کشور برای نویسندگی و کارگردانی این آثار استفاده می‌شود، چون این فیلم‌ها برای ارائه در عرصه جهانی تولید می‌شود.

وی افزود: امروزه صداوسیما، ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی دارد که به بیش از ۳۵ زبان فراملی، برنامه تولید و پخش می‌کنند.

دارابی بابیان این‌که در پیش‌بینی پنج‌ساله، توسعه کمی و کیفی در دستور کار است، گفت: باید برای مفاخر و چهره‌های انقلابی، فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم و دستاوردها و کارنامه انقلاب نسل سوم و چهارم به نمایش گذاشته شود.

وی بابیان این‌که باید برای تولید برنامه‌ها، بازخوانی امروزی داشته باشیم، اضافه کرد: زمانی که مؤلفه‌های اندیشه شهید بهشتی را در سریال‌ها نشان می‌دهیم، به شخصیت شهید بهشتی که در هامبورگ اقامه نماز می‌کند و اهل تسنن به او اقامه می‌کنند، پی می‌بریم.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما بابیان این‌که استان اصفهان، سرزمین مشاهیر و مفاخر است، گفت: از میان صدها نفر از بزرگان و نام‌آوران، چهل نفر را انتخاب کردیم تا در مستند «چهل‌ستون» به جامعه معرفی کنیم.

دارابی ادامه داد: در حوزه نمایش، باید به‌قدری حساس باشیم و انتخاب‌هایمان دقیق باشد که مخاطب شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی دنیا، شبکه و اثر ما را انتخاب کند.

وی بابیان این‌که نمایش، باید از تکنیک و تکنولوژی روز برخوردار و اثرگذار باشد، گفت: اکنون رادیو نمایش، مکانی برای بهتر شنیده شدن است، اما در این میان، شبکه‌های تلویزیونی هم باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

 معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم با زمان‌بندی درست، مدیران مناسبی برای این سه پروژه انتخاب شود و در آینده نزدیک، شاهد پخش این آثار از صداوسیما باشیم.

دارابی بابیان این‌که براساس ارزیابی‌ها، ویژه‌برنامه‌های نوروز مرکز اصفهان در سازمان صداوسیما، برتر بوده‌اند، ادامه داد: باید هرچقدر می‌توانیم سرمایه‌گذاری کمی و کیفی بر روی برنامه‌ها بکنیم. سازمان صداوسیما، موظف به حمایت از دولت است و علاوه بر آن باید صدای مردم را نیز بازتاب دهیم تا کارنامه دولتمردان به‌خوبی نشان داده شود.

هم چنین، مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان هم در این برنامه گفت: تفاهم‌نامه ساخت سه پروژه ملی در صداوسیمای استان اصفهان کلید خورد و با همکاری معاونت امور استان‌ها صداوسیما و استانداری اصفهان، ساخت سه برنامه در صداوسیمای مرکز اصفهان به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

مسعود احمدی افزادی افزود: جای خالی برنامه نمایشی درباره شهید بهشتی به‌شدت احساس می‌شد که این جای خالی به‌زودی پر می‌شود. تفاهم‌نامه سریال تاریخی آقا نورالله نجفی، استعمارستیز و بانی اقتصاد مقاومتی در صدساله گذشته در مقابل استعمار انگلیسی هم امضا شد.

مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان بابیان این‌که تفاهم‌نامه مستند چهل‌ستون هم امضا شد، گفت: چهل نام‌آور استان در عرصه‌های هنری و فرهنگی و عرصه‌های مختلف دفاع مقدس همچون شهادت، ایثار، گذشت، اندیشه، ادب و معرفت در این مستند معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه به‌زودی این سه پروژه ملی کلید خواهد خورد، ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری در سال جاری، حمایت از کالای ایرانی و در سال گذشته نیز اقتصاد مقاومتی بود و اصفهان در این زمینه، شخصیت‌های مهم کم ندارد. اصفهان، یک شهر تاریخی و فرهنگی، با پیشینه تمدنی تا پیش از اسلام است و صدها رجل و عالم انقلابی و دینی و بزرگان دفاع مقدس در این شهر حضورداشته‌اند.

کد خبر 341238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.