سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به اصفهان/ رسانه‌های اصفهان، نیاز به بهتر شدن دارند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از سفر رسمی وزیر به استان اصفهان در اردیبهشت ماه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایمنا که امروز صبح صورت گرفت، اظهار کرد: اصفهان، ظرفیت بسیار خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی دارد و ما به‌عنوان اداره کل ارشاد، هر کاری برای بهتر شدن این وضعیت از دستمان برآید، انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به مدت زمان حضورش به عنوان مدیر کل گفت: بی‌ارتباط با حوزه رسانه و بیگانه با کار رسانه نیستم، اما به دلیل فعالیت دقیق و درست همه همکاران در عمل به وظایف و مسئولیت‌ها، شاید ورود مدیر کل در همه‌ زمینه ها ضرورتی نداشته باشد، البته باید در نظر گرفت که هر مدیری مدتی زمان نیاز دارد تا با محیط کاری جدید خود آشنا شود، به‌خصوص در حوزه فرهنگ که حوزه حساسی است.

انصاری ادامه داد: گرفتاری‌های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد  اسلامی در کل کشور و به‌خصوص در اصفهان بسیار است که هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ محتوایی، زمان زیادی از مدیران می‌گیرد.

انصاری گفت: تعامل دوسویه خوبی میان اداره کل ارشاد و رسانه‌ها برقرار است، البته این به این معنا نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما به نسبت دیگر استان‌ها، استان اصفهان از لحاظ خبر، اوضاع رسانه‌ها و به‌ویژه ارتباط آن‌ها با اداره ارشاد، وضعیت خوبی دارد و امیدواریم روزبه‌روز بهتر شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد در اردیبهشت ماه به اصفهان خبر داد و افزود: به‌زودی نشست خبری مفصلی برگزار و گزارش عملکرد چندماهه اخیر را ارائه خواهیم داد. من به‌عنوان متولی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خودم را از رسانه ها می دانم.

وی درباره وضعیت رسانه‌های اصفهان هم تصریح کرد: شاید این‌که بگوییم «وضعیت رسانه‌ها نیاز به بهتر شدن دارد»، عبارت دقیق‌تری باشد، چراکه سنجش وضعیت باید در قیاس و نسبت بیان شود و در مقایسه با وضعیت رسانه‌ها در کشور، اصفهان به‌عنوان یکی از سی‌وچند استان کشور وضعیت مناسبی دارد، اگرچه نمی‌خواهیم بگوییم وضعیت ما بسیار عالی و آرمانی است، اما می‌توان گفت قابل‌قبول است.

وی با بیان اینکه کارهای نکرده زیادی بر زمین‌مانده و قبول داریم که‌ شان و جایگاه اصفهان، بسیار بالاتر از این آمار فعلی روزنامه‌ها و اخبار است، تأکید کرد: گاهی مشکلات در حوزه رسانه به شکل قفل و گره‌های کور درمی‌آید، درحالی‌که در اصفهان کارها، گره نخورده و بسته نشده، بلکه نیاز به بهتر شدن دارد، چراکه رسانه‌ها در ابتدای راه هستند و مسیر زیادی در پیش دارند، اما وضعیت خوب است.

انصاری با تأکید بر اینکه همه‌جا گفته‌ ایم که قرار نیست معجزه شود  و وعده‌های بی‌اساس مطرح شود، اظهار کرد: قدر مسلم این است که همه تلاش خود را برای ارتقای وضعیت رسانه‌ها به کار می‌بریم، البته این اتفاق، کار تیمی و دوسویه است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک ضلع آن است و مخاطبان و رسانه‌ها، اضلاع دیگر این اتفاق هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از پیشنهادهای رسانه‌ها برای تربیت نیروهای تخصصی استقبال می‌کنیم، اما مراکز آموزشی هم نباید فراموش شوند، مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر می‌تواند مؤثر باشد، چراکه ظرفیت و زمینه آن موجود است و نیاز نیست بخشی از انرژی رسانه‌ها، صرف آغاز کار شود. رشته‌های مربوط به رسانه در این دانشگاه موجود است و می‌تواند ایجاد شود، اما باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌ها از نداشتن یا کم داشتن تخصص در بسیاری از حوزه‌ها ناشی می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه، خبرنگار متخصص کمتر وجود دارد و لذا اداره ارشاد از هر کاری درزمینهٔ آموزش نیروهای تخصصی استقبال می‌کند.

کد خبر 341057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.