پساب آب‌شیرین کن‌ها جنگل‌های حرا را تهدید می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آب‌شیرین کن‌ها در نزدیکی شهر بندرعباس و در نقاطی استقرار یافته‌اند، که جریان‌های آبی ضعیف است. در نتیجه پساب آب‌شیرین کن‌ها سبب شوری فوق العاده دریا، نابودی آبزیان و جنگل های حرا و شوری آب های زیرزمینی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، آبتین امیری  ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری بندرعباس برای میزبانی از مهمانان نوروزی اظهار کرد: بندرعباس شهری تحول خواه و رو به توسعه است و برای ایجاد رضایت عمومی باید به صورت مستمر دارای ابتکار و برنامه بود و با ابتکار و خلاقیت سیما و فضای عمومی شهری را برای ایجاد شهری بانشاط فراهم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مساله محیط زیست چالش بزرگی برای شهر بندرعباس است، تصریح کرد: محیط زیست شهری نه فقط نسل امروز بلکه نسل فردای مردم این شهر را تهدید می کند. هنوز از مشکل فاضلاب شهری رهایی نیافته ایم که با معضل پساب آب‌شیرین کن‌ها مواجه شده ایم.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه با صدای رسا فریاد می‌زنیم که محیط زیست ما مشکل دارد، گفت: درست است که دچار بحران آب هستیم اما از سویی دیگر با اقداماتمان محیط زیست را نیز قربانی مشکل کم آبی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آب‌شیرین کن‌ها در نزدیکی شهر بندرعباس و در نقاطی استقرار یافته‌اند، که جریان‌های آبی ضعیف است. در نتیجه پساب آب‌شیرین کن‌ها سبب شوری فوق العاده دریا، نابودی آبزیان و جنگل های حرا و شوری آب های زیرزمینی خواهد شد.

امیری با بیان اینکه جریان آبی در کرانه شمالی خلیج فارس ضعیف‌تر از کرانه جنوبی آن است، گفت: آسیبی که ما از استقرار آب شیرین‌کن ها در نزدیکی شهر بندرعباس خواهیم دید، بسیار شدیدتر از تبعات آب شیرین کن‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس است.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز برای پساب آب‌شیرین‌کن‌ها چاره اندیشی نشود در آینده نزدیک با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد، افزود: همه نهادها و دستگاه‌ها باید ابتکار لازم را برای مهار این معضل زیست محیطی بکار گیرند تا بتوانیم حداقل شرایط موجود را برای نسل آینده حفظ کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندعباس تصریح کرد: ما معتقدیم که روش‌هایی برای مهار یا کم اثر کردن تبعات منفی این معضل وجود دارد، اما برای اجرای آن باید گوش شنوایی وجود داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه جوانگرایی در مدیریت‌ها و توجه به دیدگاه جامعه دانشگاهی در تصمیمات مدیریتی می‌تواند ما را در حل مشکلات یاری کند، اضافه کرد: ممکن است بسیاری از مدیران خود را از این امر بی‌نیاز بدانند ولی باید متوجه باشیم که تصمیم‌های اشتباه مدیریتی تاوان سنگینی برای مردم دارد و نارضایتی را در سطح جامعه افزایش دهد.

امیری گفت: باید به چرخش مدیریتی احترام گذاشت و با ایجاد شرایط انگیزشی، تحول واقعی را در تصمیم گیری های مدیریتی ایجاد کرد.تا زمانی که احترام به جوانان و استفاده تجربیات علمی از شعار به عمل تبدیل نشود، مدیریت های ما همچنان بیمار و شکننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان ما دارای استانداری توسعه گرا است، افزود: استان هرمزگان تشنه توسعه و ناراحت از عقب ماندگی‌هاست و با یک تفکر جمعی و احترام به نوگرایی می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

کد خبر 341041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.