کارگاه بین‌المللی ساختمان‌های انرژی صفر به میزبانی دانشگاه اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان از برگزاری کارگاه بین‌المللی ساختمان‌های انرژی صفر در روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت خبر داد.

احسان بنی‌اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: این برنامه با همکاری دانشگاه اصفهان و دو شرکت مشاوره مهندسی سوئیسی و ایرانی با هدف انتقال تجربه و دانش در زمینه طراحی و احداث ساختمان‌های کم‌انرژی و انرژی صفر برگزار می‌شود.

وی در مورد محورهای این سمینار گفت: این محورها شامل مسائل زیست‌محیطی و اقتصادی مربوط به مصرف انرژی، روشنایی و برق مصرفی در ساختمان‌های انرژی صفر، تولید انرژی در ساختمان‌های انرژی صفر، تأمین نیازهای حرارتی و برودتی، معرفی نمونه‌های اجرا شده ساختمان‌های انرژی صفر در کشورهای مختلف و آشنایی با مقررات و فرصت‌ها و چالش‌های پیاده‌سازی در ایران است.

دبیر اجرایی کارگاه آموزشی ساختمان های انرژی صفر تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه با دانش فنی طراحی و اجرای ساختمان‌های انرژی صفر، تغییر ساختمان‌های موجود به ساختمان کم انرژی یا انرژی صفر و ایده‌های کارآفرینی و کسب درآمد در حوزه مصرف انرژی در ساختمان آشنا می‌شوند.

بنی اسدی با اشاره به برگزاری چند کارگاه جانبی در این برنامه، افزود: این کارگاه‌ها با موضوع سیستم‌های خورشیدی و شبیه‌سازی انرژی‌های ساختمان با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف در نظر گرفته شده است.

وی مهمترین چالش پیاده‌سازی ساختمان‌های انرژی صفر در کشورمان را فعالیت ضعیف در زمینه فرهنگ‌سازی در این پیوند بیان کرد و افزود: لازم است که اهمیت مصرف انرژی در ساختمان‌ها برای تمام مردم از مصرف‌کنندگان نهایی تا مسئولان و مجریان طرح‌های ساختمان‌سازی مشخص شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به تغییر اقلیم و کمبود منابع آبی در سال های گذشته و چالش‌هایی که در زمینه تامین و مصرف انرژی در کشور ایجاد شده است، گفت: لازم است در این بخش با استفاده از دانش و فناوری‌های پیشرفته مانند ساختمان‌های انرژی صفر برای از بین بردن این چالش و حفظ محیط زیست اقدام کنیم.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای ساختمان‌های کم انرژی و انرژی صفر و یا اصلاح و تبدیل ساختمان‌های موجود به ساختمان‌های کم انرژی یکی از راه‌های برون رفت از بحران فعلی است.

بنی اسدی در مورد سخنرانان این کنفرانس گفت: دکتر فرشاد نصراللهی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، مدرس شرکت ولاسولاریس سوئیس سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 340980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.