رقابت بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن استان

شهرضا - کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان گفت: تعداد ۲۴۰ هزار دانش آموز در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی استان، شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مهدی نم‌نبات صبح امروز (شنبه) در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی جنوب استان به میزبانی شهرضا، اظهار کرد: سی و ششمین دوره این مسابقات، در فروردین‌ماه سال ۹۷ در شش قطب آموزش و پرورش استان، برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات، در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات برتر به مراحل نهایی و کشوری، راه پیدا می‌کنند.

کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از مجموع ۷۸۰ هزار دانش آموز استان اصفهان، ۲۴۰ هزار نفر در مقطع آموزشگاهی این مسابقات در ۱۴ رشته با یکدیگر به قابت می‌پردازند.

نم‌نبات اضافه کرد: تعداد ۵۰ هزار دانش آموز برگزیده مرحله آموزشگاهی در مرحله منطقه‌ای رقابت می‌کنند و از این تعداد ۵۸۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: از ۵۸۰۰ دانش آموز فعال قرآنی استان، ۸۰۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و از این تعداد، یکصد نفر به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان گفت: این رقابت‌ها در شش قطب آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد که شهرضا به عنوان قطب پنجم، میزبان دانش آموزان منطقه سه و جنوب استان خواهد بود.

کد خبر 340835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.