رفع بحران آب در گرو بهبود مدیریت مردم و مسئولان است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: بحث آب یک بحث جدی است، از همه مردم فهیم شهرستان که با صبر و دقت و هوشیاری مشکلات خود را پیگیری می کنند، تشکر می‌کنیم، اما امروز برخی به دنبال این هستند که استان‌ها را به جان یکدیگر بیندازند از این رو باید هوشیار باشیم چراکه با مدیریت صحیح می‌توان بحران آب را حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: برای تحقق حمایت از کالای ایرانی همه باید تلاش  کنیم و مردم فهیم ما در اکثر مسایل بومی و داخلی کشور حساسیت و تعلق خاصی دارند، اما متأسفانه وقتی به کالای ایرانی می‌رسیم این حسایت کمرنگ می شود.

وی افزود: این مهم در حالی رخ می‌دهد که همه ما باید نسبت به کالای ایرانی ارق ملی داشته باشیم و نباید فراموش کرد تحقق شعار سال تنها با کار فرهنگی انجام نخواهد گرفت بلکه باید همه دست در دست هم دهیم تا این شعار مهم و راه گشا تحقق یابد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در این میان تولید کننده باید به فکر افزایش کیفیت کالای تولیدی خود باشد، بازار و سلیقه مشتری را بشناسد و دولت نیز باید از تولید کننده داخلی حمایت قاطع داشته باشد از سوی دیگر مجلس باید قوانین دست و پاگیر تولید کننده داخلی را اصلاح کند تا مصرف کنند نیز با ارق ملی و حساسیت کالای ایرانی مصرف کند و آن‌وقت می توان گفت در مسیر تحقق شعار سال قدم برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه جدی داشت، این‌که در برخی مواقع کالای ایرانی را با مارک خارجی به فروش می‌رسانند بسیار خطرناک است، باید سوال شود چرا کالای ایرانی باید با مارک خارجی به فروش برسد؟ لذا این فرهنگ غلط باید به همت مردم و تولید کننده‌گان داخلی باید حذف شود و مردم با افتخار کالای ایرانی را خریداری کنند.

باقریان اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات فروش کالای ایرانی، واسطه‌ها هستند که با تقلب به کالای ایرانی ضربه می‌زنند بر همین اساس باید دست واسطه‌گرهایی که  برای سود بیشتر اقدام به انجام هر کاری می کنند باید از سر کالای ایرانی حذف شود چراکه تقلب در کالای ایرانی به اقتصاد کشور آسیب وارد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اعتماد به توان داخلی و خود باوری یک روز در این کشور باعث فتح قله‌های انرژی هسته‌ای شد و جوانان با غیرت ایرانی با تکیه بر توان داخلی در حالی که تحریم بودیم شاهکاری انجام دادند که دهان جهانیان از تعجب بازماند چراکه جوانان ما توانستند با اعتماد به توان داخلی به پیشرفته‌ترین علم روز  دنیا دست پیدا کنند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: جوانان ما توانستند با تکیه بر توان خود دشمن را به عقب برانند از این رو باید در همه موارد خودباوری واعتماد به توان داخلی وجود داشته باشد چراکه ما اثر این تکیه بر توان داخلی را به خوبی در دستیابی انرژی هسته‌ای صلح آمیز مشاهده کردیم .

وی افزود: باید توجه داشت اسلام وانقلاب به هیچ وجه با هنر مخالف نبوده بلکه این ما بودیم که در مسیر هنر و تولیدات هنرمندان راه را اشتباه رفتیم و به جای اینکه  خودمان با فرهنگ غنی ایرانی به هنرمندان خط بدهیم کاری کردیم که دشمنان با فرهنگ غربی به آنان خط دادند و امروز باید هنر و هنرمندان مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را با زبان هنر به آحاد مردم انتقال دهیم.

باقریان با اشاره مسائل شهرستان گفت: بحث آب یک بحث جدی است، از همه مردم فهیم شهرستان که با صبر و دقت و هوشیاری مشکلات خود را پیگیری می کنند تشکر می‌کنم اما امروز برخی به دنبال این هستند که استان‌ها را به جان یکدیگر بیندازند از این رو یکی استان یزد را مقصر و یکی دیگر خوزستان را و دیگری استان شهرکرد و برخی هم اصفهان را مقصر می‌دانند از این رو باید هوشیار باشیم چراکه با مدیریت صحیح می‌توان بحران آب را حل کرد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر شرایط به همین شکل باشد در تأمین آب شرب هم مشکل پیدا  خواهیم کرد، درست است آب ذخیره شده بسیار کم است، اما مردم فهیم و با داریت ما با هوش و ذکاوت خود می‌توانند این بحران را پشت سر بگذارند فقط مدیران کشور و برنامه‌ریزان با دقت و آگاهی به میدان بیایند تا از همین فرصت کم آبی بهترین استفاده را کنیم و مشکلات قشر کشاورز که با مشکلات عدیده روبه روست حل وفصل شود.

 امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: نباید از این قشر که تمام دارای ودرآمد سالیانه او همین کشاورزی است.

کد خبر 340807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.