تامین امنیت اقتصادی امری دشوار است

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت:رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال "حمایت از کالای ایرانی" نامیدند که نکات فراوانی در این نام‌گذاری نهفته است و باید گفت مهم‌ترین نیاز کشور شناخت و مهار حوزه‌های تهدید و آسیب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال "حمایت از کالای ایرانی" نامیدند که نکات فراوانی در این نام‌گذاری نهفته۹ است، اما در حوزه مسایل داخلی و مسایل پیرامون شعار سال باید توجه داشت مهم‌ترین نیاز کشور شناخت و مهار حوزه‌های تهدید و آسیب است.

وی افزود: یکی از تهدیدات و آسیب‌های جدّی، مدیریت‌های غیرجهادی و غیرراهبردی است که نباید از آن غفلت کرد و تجربه نشان داده هرگاه جهادی عمل کردیم، توفیقات بیشتری داشته‌ایم، از این جهت نیاز جدی امروز جامعه به مدیرانی متدین، انقلابی، کارآمد و با نشاط است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: البته مردم بین مدیری که جهادی و انقلابی و صادقانه و بی‌منت خدمت می‌کند با مدیری که همواره به مقام و مسئولیت نگاه ابزاری داشته و در پی روزمرگی و در تکاپوی ثروت‌اندوزی و قدرت است و از این رهگذر رانت و پارتی‌بازی و فساد را اختیار نموده است، قطعاً تفاوت قایل هستند.

وی ادامه داد: مدیر سرمایه‌داری که حتی یک روز هم رنج گرسنگی و تشنگی را تجربه نکرده چگونه می‌تواند درد محرومان و مستضعفان و طبقات پایین جامعه را درک کند و یا دغدغه تغییر و تحول انقلابی و پیشرفت و اقتدار نظام را داشته باشد از این رو باید توجه داشت یکی دیگر از تهدیدات و آسیب های جدی؛ نگاه تشریفاتی به منویات رهبری دلسوز و حکیم انقلاب اسلامی است.

سرافراز اضافه کرد: مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد با طرح مسئله، حرف زدن، نصب پلاکارد و بنر و برگزاری همایش حل نمی‌شود؛ بلکه اقدام و ابتکارعمل لازم است، و باید گفت از مهم‌ترین موانع حمایت از تولید ملی در کشور، قاچاق کالا بوده که متأسفانه طبق آمارهای رسمی حجم آن بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار و به اعتقاد دولتی‌ها ۱۵ میلیارد دلار است و به گفته رییس کمیسیون اقتصاد مجلس تقریباً ۷۰ درصد آن از مبادی رسمی کشور انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دولت باید بیشتر از پیش توجه خود را به مبارزه با قاچاق معطوف کند تا بتواند با گروه‌ها و باندهای فاسد اقتصادی برخورد جدی داشته باشد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: همه باید باور داشته باشیم که ورود کالای قاچاق به بازارهای کشور سمی مهلک برای چرخه تولید، عرضه و تقاضا هست، هم‌چنین در این امر باید منافع ملی را به منافع حزبی و دسته‌ای ترجیح دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد جلوگیری از واردات‌ بی‌رویه کالا آن‌هم به‌صورت رسمی به کشور است و باید توجه داشت واردات کالاهای مصرفی به‌ویژه کالاها و اقلامی که تولید داخل یا امکان تولید دارند، ضد اشتغال، ضد رشد اقتصادی و حتی تورّم‌زا است که باید فکر جدّی و اساسی برای حل این معضل بشود.

سرافراز با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا و روز ملی فناوری هسته‌ای‌ گفت: با تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام، آمریکا به فکر قطع رابطه با ایران افتاد و به خیال خودش ایران و ملت ایران را به زانو در می آورد! اما غافل از این که قطع رابطه، ملت ما را ناراحت نکرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) با شنیدن این خبر، با خونسردی تمام فرمودند: رابطه آمریکا با ما همچون رابطه گرگ و میش است. ما این رابطه را می خواهیم چه کنیم؟ اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: در همین قضایای هسته‌ای و مذاکرات و برجام هم به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) : این شد یک تجربه که متوجه شویم نشست و برخاست و مذاکره با آمریکایی‌ها، مطلقاً تأثیری در کم‌شدن دشمنی آن‌ها ندارد و بدون فایده است و دیگر این که دشمنی آمریکایی‌ها با ایران و ایرانی، با اسلام و مسلمین معلوم شد و همه این‌را فهمیدند.

وی اضافه کرد: تنها نسخه علاج اقتصاد بیمار کشور و تنها راه بهبود معیشت و رفع مشکلات کنونی جدّی‌گرفتن و پیگیری همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل و توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور و حمایت از کالای ایرانی است.

سرافراز عنوان کرد: بدون شک اگر کارخانه و تولید داخلی راه نیفتد، اشتغال ایجاد نمی‌شود و نتیجۀ بیکاری، آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی و نارضایتی از نظام و دولت است.

وی خاطرنشان کرد: اما تحقق شعار سال در عین ایجاد رونق اقتصادی در کشور که باطل‌السحر تحریم اقتصادی دشمنان خواهد بود، ارتقاء وضعیت معیشتی مردم و به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر را به دنبال خواهد داشت که این امر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و به تبع آن کاهش تحریک‌پذیری اجتماعی و القائات و جنگ روانی دشمنان خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: البته تحقق آن مشروط به الزامات و رفع موانعی است که مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی خود در جمع زایران و مجاوران حرم رضوی در آغاز سال جدید به بخشی از آن اشاره داشتند و امید است که تلاش شود که این مقصود با جدّیت تمام دنبال شود و به‌خصوص نسبت به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد.

کد خبر 340801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.