مرگ یک کوهنورد دراثر سقوط از ارتفاعات حوض ماهی مبارکه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: روز گذشته یک کوهنورد در اثر سقوط از ارتفاعات حوض ماهی مبارکه جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر مصدوم شدند.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حادثه کوهنوردان حوض ماهی مبارکه اظهار کرد: روز گذشته پنج کوهنورد هنگام صعود به کوه‌های اطراف حوض ماهی مبارکه به پایین سقوط کردند که متاسفانه یکی از کوهنوردان جان خود را از دست داد و چهارنفر دیگر مصدوم شدند.

وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه، تیم امداد و نجات اضطراری مبارکه به همراه تیم کوهستان شهرستان‌های شهرضا و مبارکه به محل حادثه اعزام شدند که مطابق اظهارنظر کوهنوردان مصدوم، یکی از کوهنوردان بعد از سقوط دارای علایم حیاتی نبوده و فوت وی تایید شد.

کریمی گفت: با توجه به مصدومیت چهار کوهنورد دیگر و به علت اینکه شرایط به گونه‌ای نبود که کوهنوردان بتوانند جسد فرد فوت شده را به پایین قله منتقل کنند، تیم های امدادی هلال احمر به محل اعزام شدند و بعد از عملیاتی چند ساعته جسد این کوهنورد به همراه چهار کوهنورد مصدوم را به دامنه ارتفاعات منتقل و به مراجع قضایی تحویل دادند.

به گزارش ایمنا، روستای حوض‌ماهی در نزدیکی شهرستان مبارکه و در ۸۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است. این روستا دارای ۵۷۳ نفر جمعیت است و به همراه روستاهای آبرو، لاو و قلعه سفید در تقسیمات کشوری جزء دهستان طالخونچه قراردارد. نام این روستا از حوضی گرفته شده است که در جنوب روستا و در نزدیکی کوهی به نام سکو پهن، قرار دارد.

کد خبر 340732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.