جستجوی زمینی و هوایی برای یافتن گمشدگان کویر ادامه دارد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: از دیروز جستجوها برای یافتن گم‌شدگان کویر آغاز شد و صبح امروز نیز بر تعداد نفرات جستجوگر افزوده شده است و علاوه بر جستجوی زمینی، درخواست بالگرد بر ای جستجوی هوایی را نیز داشته‌ایم.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: روز یک‌شنبه سه گردشگر وارد کویر مرنجاب در آران و بیدگل شدند و عصر روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آنها بگیرند.

وی با بیان اینکه این گردشگران دو زن و یک مرد بوده‌اند، افزود: روز گذشته دو نفر از این گمشدگان توسط معدنچیان و افراد بومی مشاهده و نجات یافتند که این دو نفر سرگردانی و گم شدن نفر سوم را نیز اعلام کردند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات شهرستان در اسرع وقت به محل حادثه اعزام و اطلاعات لازم از آخرین مکان حضور افراد در کویر دریافت شد.

کریمی با بیان اینکه از روز گذشته جستجوی هلال احمر شروع شده است، اظهار کرد: از روز گذشته جستجوها شروع شد و صبح امروز هم تعداد نفرات جستجوگر را اضافه کرده و علاوه بر جستجوی زمینی، درخواست بالگرد بر ای جستجوی هوایی داشته‌ایم.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه بعدازظهر روز گذشته امکان درخواست بالگرد وجود نداشت، افزود: با توجه به اینکه اطلاع رسانی به هلال احمر دیروز عصر انجام شده، به دلیل تاریکی هوا امکان جستجوی هوایی نبود و امروز جستجوی هوایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جستجوی تیم‌های زمینی بدر شناسایی گمشدگان در کویر موٍثرتر است، گفت: به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد.

کریمی با بیان اینکه در این گونه موارد جستجوی هوایی چندان کارآمد نیست، افزود: هلال احمر از تمام امکانات هوایی و زمینی و افراد بومی که به کویر شناخت کافی دارند استفاده می‌کند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان در خصوص عدم ورود گردشگران و افراد ناآشنا به مناطق کویری گفت: گردشگران باید از ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند به شدت پرهیز کنند.

وی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن جستجوها در توصیه به گردشگران گفت: کسانی که اقدام به کویرنوردی می‌کنند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند.

کریمی با بیان اینکه  معمولا ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود، گفت: متاسفانه وضعیت کویر به گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولا مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بیهوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آنها با توجه به پوشاندن شن به شدت سخت خواهد بود.

کد خبر 340673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.