سبزه‌ و ماهی‌های قرمز خود را در رودخانه رها نکنید

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: شهرداری زرین‌شهر تمهیدات لازم را برای جمع‌اور سبزه‌های نوروزی و ماهی های قرمز اتخاذ کرده چراکه برخی براین باورند که سبزه‌های نوروز را باید در آب انداخت در حالی که این تفکری اشتباه بوده و باعث آلودگی آب‌های جاری و از دست رفتن منظره زیبای رودخانه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در حاشیه بازدید از پارک ساحلی زرین شهر از آمادگی کلیه بوستان‌های زرین شهر برای میزبانی از گردشگران خبر داد و اظهار کرد: سیزده بدر آیینی کهن است که همواره در ذهن افراد یادآور نشاط، دورهم جمع شدن خانواده و فامیل، امید و سرزندگی‌های کودکی و شیطنت‌های آنان است.

وی افزود: ایرانی‌ها سیزدهمین روز نوروز را در طبیعت به سر می‌برند چراکه این روز به نوعی فرصتی برای آشتی با طبیعت و لذت بردن از هیجان و تحرک‌های گروهی است، اما نکته مهم و حایز اهمیت در این روز حفاظت و نگهداری از مواهب طبیعی و محیط زیست است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: جاذبه‌های طبیعی زرین‌شهر در فصل بهار دیدنی‌تر از همیشه می‌شود و با توجه به قرار گرفتن این شهر در مسیر مواصلاتی چند استان کشور گردشگران نوروزی و شهروندان لنجانی پارک‌ها و جاذبه‌های زرین‌شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: جاذبه های زرین شهر، بسیار غنی و متنوع بوده و امکانات رفاهی و تفریحی در پارک‌های این شهر بخصوص پارک ساحلی زرین‌شهر سبب شده تا مردم روزی پرنشاط، متفاوت و با هیجان را در این مکان دیدنی سپری کنند.

محمدی اضافه کرد: پارک ساحلی زرین‌شهر با برخورداری از امکاناتی همچون، محل بازی‌های ماشین برقی، قطار برقی، دریاچه مصنوعی، قایق‌سواری، ماهیگیری، آب نما، زمین بازی ویژه کودکان و...مکانی مناسب برای سپری کردن روز طبیعت است.

وی عنوان کرد: تدابیر لازم از سوی شهرداری زرین‌شهر برای این روز به خوبی اتخاذ شده است، اما با توجه به اینکه پارک‌ها و فضاهای سبز، ذخایر ارزشمندی هستند که در طول سالیان درازی به وجود آمده و در اختیار ما قرار گرفته اند، باید در حفاظت از آنها کوشا باشیم و در روز طبیعت به آن لطمه وارد نکنیم.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: از گردشگران درخواست داریم از شکستن شاخه‌های درختان، آویزان کردن تاب از شاخه های نازک و شکننده و برافروختن آتش در کنار درختان و محوطه‌های دارای پوشش گیاهی به جد پرهیز کنند و آتش را قبل از ترک محل با آب و خاک خاموش کنند.

وی یادآور شد: شهرداری زرین‌شهر تمهیدات لازم را برای جمع‌اور سبزه‌های نوروزی اتخاذ کرده چراکه برخی براین باورند که سبزه‌های نوروز را باید در آب انداخت در حالی که این تفکری اشتباه بوده و باعث آلودگی آب‌های جاری و از دست رفتن منظره زیبای رودخانه‌ها می‌شود.

محمدی متذکر شد: خانواده ها از رهاسازی ماهیان قرمز در رودخانه و دریاچه مصنوعی پارک ساحلی به جد اجتناب کنند بر همین اساس در ابتدای پارک ساحلی زرین شهر و ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی تیم‌هایی مستقر هستند تا سبزه و ماهی‌های قرمز را از مسافران و شهروندان تحویل بگیرند.

وی افزود: پاکسازی و جمع آوری پسماند در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها پس از پایان روز طبیعت توسط کارگران صورت می‌گیرد، اما نیروهای خدماتی پلاستیک‌های زباله را برای جمع‌آوری زباله به تمام شهروندان و گردشگران تحویل می‌دهند و این امر به منظور جلوگیری از رهاسازی  زباله در فضاهای سبز و پارک‌ها است.

کد خبر 340531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.