۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
 وزش باد شدید و مواج‌شدن خلیج فارس

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای درخصوص وزش باد شدید در استان های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و مواج‌شدن مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور و باتوجه به تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، تا اوایل یکشنبه در استان های گلستان و خراسان شمالی و در نیمه شمالی استان خراسان رضوی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید با سرعت بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه ای در برخی نقاط تا حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

بر اساس این اخطاریه انتظار می رود وزش باد شدید در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی موجب خیزش گرد و خاک و بارش باران در برخی مناطق استان گلستان منجر به آب‌گرفتگی معابر شود. از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارت های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

در اخطاریه دیگر این سازمان و باتوجه به پیش بینی وزش باد شدید، فردا مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است. ارتفاع موج در خلیج فارس امروز بین ۲ تا ۳ متر و فردا بین ۲ تا دو و نیم متر برآورد می شود.

این سازمان توصیه کرده در این مدت از شنا و فعالیت های تفریحی در مناطق ساحلی خودداری و محدودیت تردد برای شناورهای سبک و قایق های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.

کد خبر 340472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.