مدیران جامعه باید از مدیریت امیرالمومنین(ع) الگوبرداری کنند

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: مردم و مسئولان باید الگوی خود را در زندگی، سیره و روش حضرت علی(ع) قرار دهند، مخصوصا مسئولان بدانند دقت امیرالمونین در تحقق عدالت در جامعه به قدری بود که در زندگی شخصی ایشان عدالت حضرت با نزدیکان خود سرمشق برای عالمان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم باغبادارن با تبریک ولادت با سعادت امیر المومنین علی (ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) تربیت شده دامن پیامبر اکرم(ص) بوده و ایشان قسیم الجنه و النار و هزاران فضایل دیگر هستند از این رو ما باید ذکر و یاد حضرت و فرزندان ایشان را در جامعه هر چه بیشتر گسترش دهیم چرا که فرهنگ اهل بیت(ع) نجات بخش انسان‌ها از همه مشکلات است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مردم و مسئولان باید الگوی خود را در زندگی، سیره و روش حضرت علی(ع) قرار دهند، مخصوصا مسئولان بدانند دقت امیرالمونین در تحقق عدالت در جامعه به قدری بود که در زندگی شخصی ایشان عدالت حضرت با نزدیکان خود سرمشق برای عالمان شد چراکه ایشان نه خود و نه نزدیکان خود از بیت المال برداشتی نداشتند، بلکه به شدت با سوء استفاده کنندگان از بیت المال برخورد می‌کردند.

فرهنگ اضافه کرد: مسئولی که زندگی اشرافی دارد و جیب اطرافیان خود را از بیت المال پر می‌کند این مسئول شاید بر زبان نام علی جاری کند، اما سیره او معاویه است، لذا باید توجه داشت امروز الگوی عملی زندگی علوی را ما در رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: حضرت علی (ع) در عین اقتدار و عظمت برای حفظ اسلام  و وحدت اسلامی جلوی تفرقه در بدنه جامعه اسلامی را گرفتد هر چند از نظر عقدیتی و فکری کسانی بودند که که همفکر حضرت نبودند، اما حضرت به خاطر حفظ اصل اسلام در درون جامعه اسلامی وحدت را حفظ کردند تا دشمنان به اسلام طمع نکنند.

امام جمعه باغبادران گفت: از این جهت در نظام اسلامی هم مواظب باشیم، عده‌ای آب به اسیاب دشمن می‌ریزند تا در کشور فضای دو قطبی ایجاد کنند تا دشمن راحت تر بتواند نقشه‌های شوم خود را پیاده کند از این رو در درجه اول مسئولان باید در گفتارشان دقت کنند تا فضای دو قطبی ایجاد نشود.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ فروردین با عنوان روز جمهوری اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی حاصل مجاهدات‌های مجاهدان در طول قرن‌های متمادی بود و چه خون‌هایی که پای این انقلاب ریخته شد  از این جهت باید قدر این نظام را بدانیم.

فرهنگ خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد مهمی که به خاطر آن تمام منافع استکبار به خطر افتاد و همچنان سیلی که از این جهت به صورتشان زده شد به قدری صدا کرده که دست از خصومت بر نمی‌دارند آن دستاورد استقلال وخود باوری است که رهبر انقلاب در دیدار مردمی خود در عید نوروز در جمع زایران حریم رضوی به آن اشاره فرمودند.

وی متذکر شد: باید توجه داشت انقلاب اسلامی ما را به خوباوری رساند باید این خود باوری و استقلال را حفظ کرد و این استقلال اعتلای فرهنگ اسلامی، ارایه الگوی حکومتی مبتنی بر مردم سالاری دینی، تحکیم اقتدار ایران مخصوصا در جنگ هشت ساله تحمیلی، نفوذ ایران در منطقه و ارایه این الگو به خراج از مرزها را برای ما به ارمغان آورد به طوری که امروز هیمنه امریکا در خارج این مرزها شکسته شده است.

کد خبر 340431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.