امنیت و اقتدار نظام اسلامی در همه جهان بی‌نظیر است

شهرضا – امام جمعه موقت شهرضا گفت: برخی از مسئولان با وجود هشدار رهبر معظم انقلاب و مراجه تقلید درباره آسیب‌های سند ۲۰۳۰ تلاش می‌کنند تا اصول آن در مدارس بعضی از شهرها، اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام اصغر قائمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرضا که در مسجد صدیقه طاهره(س) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حلول ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب یکی از مهمترین اوقات برای طلب استغفار بوده، بنابراین لازم است برنامه‌های جمعی برای طلب توبه برگزار شود، زیرا براساس روایات اسلامی غصه‌ها و گرفتاری‌ها به واسطه طلب استغفار از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور با بحران کم‌آبی مواجه شده است، تصریح کرد: لازم است همه افراد از گناهانی که باعث بروز این مشکلات شده توبه کنند.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: خداوند به کفار فرصت داده است تا در روز قیامت به حساب اعمال آن‌ها رسیدگی کند، بنابراین نباید فکر کنیم که اگر در کشورهای اروپایی بارندگی می‌شود، نشانه حقانیت آن‌هاست.

حجت الاسلام قائمی تأکید کرد: توبه فقط مخصوص مردم نیست، مسئولان هم باید از کم کاری و قصور در خدمت رسانی و از وعده‌هایی که دادند و عمل نکردند، توبه و از مردم عذرخواهی کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان در رسیدگی به امور مردم در جامعه وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند، براساس روایات اسلامی مردم به آیین مسئولان خود گرایش پیدا می‌کنند، بنابراین اگر مسئولان به دستورات دینی پایبند باشند مردم هم به همان روش عمل می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: وقتی مسئولی اینگونه مطرح می‌کند که از پیامبر(ص) و امام(ع) هم می‌توانیم انتقاد کنیم، نشانه غلبه تفکر لیبرالی و بی‌ارزش کردن ارزش‌هایی است که بسیار برای مردم مهم است.

حجت الاسلام قائمی گفت: سند خفت باری که تحت عنوان ۲۰۳۰ از سوی برخی از مسئولان امضا شد و رهبر معظم انقلاب با قاطعیت در برابر آن موضع‌گیری کردند و برخی از مراجع تقلید هم در مورد آن تذکر دادند، در بعضی از مدارش شهرها اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نام ۲۰۳۰ حذف شده است، اما اصول آن اجرا می‌شود؛ در کودکستان‌ها و مدارس بعضی از شهرها از مادران دانش آموزان می‌خواهند که مسائل جنسی را شفاف برای فرزندان خود مطرح کنند.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: حتی بازگوکردن این گونه امور نیز شرم‌آور است، برخی مسئولان بی‌دین نسبت به اجرای بعضی امور بی‌تفاوت هستند، در حالی که احترام به ارزش‌های دینی باید بیش از هرچیز دیگری اهمیت داشته باشد.

حجت الاسلام قائمی اظهار کرد: انجام این گونه کارها باعث افزایش مشکلاتی نظیر خشکسالی و بی‌آبی می‌شود، بنابراین مردم انقلابی باید طبق فرمان رهبر معظم انقلاب در مقابله با بعضی امور آتش به اختیار باشند و باید نسبت به انحراف از مسائل دینی تذکر دهیم تا در روز قیامت در برابر خداوند، شرمنده نباشیم.

وی تأکید کرد: مسئولان اگر برای حل مشکل تورم و بیکاری جوانان کار شایسته‌ای انجام ندادند، مراقب باشند تا به اعتقادات مردم و باورهای مذهبی آنان، ضربه نزنند.

امام جمعه موقت شهرضا گفت: امنیت و اقتدار نظام اسلامی در همه جهان بی‌نظیر است و آمریکا بیش از هرزمان دیگری از مردم و انقلاب اسلامی ایران ناراحت است.

کد خبر 340399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.