اجرای منویات مقام معظم رهبری نیازمند مدیریت جهادی است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: نقشه راه ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری تنها با شعار و نصب بنر محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در ایین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با عنوان حمایت از کالای ایرانی  اظهار کرد: امروز فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری که حاصل کارهای کارشناسی بسیاری عمیق و اشراف کامل بر روی مسایل بوده در قالب شعار و گفتمان سازی ارایه می شود اما برخورد ما با این سخنان ارزشمند صرفا به برخوردی شعاری مبدل شده است.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تنها با برگزاری همایش و نصب بنر محقق نمی‌شود، افزود: سال گذشته مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با صراحت تمام از مسئولان انتقاده کرده و فرمودند که عمل به شعار سال و نتیجه و خرجی آن را می‌خواهند چراکه تنها با تکرار شعار و نصب بنر نمی توان مشکلات پیش روی کشور را حل کرد و این مسئله بدلیل عافتی است که گرفتار آن شده‌ایم و تنها در حد شعار کار می‌کنیم.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید داخلی، تصریح کرد: امروز باید واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای را شناسایی کنیم و به سمت اجرای عدالت حرکت کنیم نه اینکه تنها اجرا کننده بخشنامه‌ها در ادارات باشیم بلکه باید اجرای منویات معظم‌له و تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار دهیم چرا که واقعیت امروز جهان پیچیده‌تر از آن است که با تکرار یک شعار خودمان را فریب دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای منویات مقام معظم رهبری نیازمند مدیریت جهادی است، ادامه داد: امروز باید برای رفع مسایل و مشکلات به سمت گفتمان‌سازی و گفتگوی صمیمانه حرکت کرد از این رو مسئولان شهرستان لنجان نباید از تفاهم و گفت‌وگوی صمیمانه غافل شوند تا بتوان با گفت‌وگوی گره از کار مردم باز کرد.

باقریان اضافه کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما، حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد، موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می شود و مردم نیز هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد، بنابر این باید در مسیر رضای خدا و حل مشکلات مردم حرکت کرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۷ را نیز همچون سال‌های گذشته تاکید بر روی مسئله اقتصاد و معیشت مردم بنا نهادند و بر اساس محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی را حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی دانستند بنابر این باید با گفتمان سازی به سمت تحقق این مهم حرکت کنیم و تک‌تک ما در اجرایی شدن این شعار مسئول هستیم.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: همه جا بیان می شود لنجان ظرفیت گردشگری بالای دارد، ما نیز این مهم را قبول داریم اما نباید فراموش کرد برای چنین ظرفیت بالایی باید طرح و برنامه‌ها داشت اما طی ۲۰ سال گذشته بنده برنامه‌ای را از سوی  مسئولان در این حوزه ندیده‌ام.

وی متذکر شد: باید توجه داشت با برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری می‌توان سرمایه‌های بومی و غیر بومی را جذب کرد و از سوی دیگر نقش مردم که همواره در همه مسایل وفاداری خود را به نظام و کشور ثابت کرده‌اند در حوزه سرمایه‌گذاری بسیار مهم و حایز اهمیت است که باید  مورد توجه قرار گیرد.

باقریان تاکید کرد:نباید فراموش کرد استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های حوزه گردشگری نیز تنها با شعار دادن تحقق پیدا نخواهد کرد بلکه باید به سمت عملگرایی و استفاده از ظرفیت مردم حرکت کرد.

کد خبر 340313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.