تلاش و عزم همگانی و جهادی برای حمایت از کالای ایرانی

برخوار - نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه همه مسئولان و مردم تلاش و عزم جدی و جهادی برای حمایت از کالاهای ایرانی است.

حسینعلی حاجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار با اشاره به شعار سال جدید اظهار کرد: با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی؛ باید مردم، تولید کنندگان و مسئولان بدانند این امر محقق نمی شود، مگر اینکه مردم کالای ایرانی خرید کنند و دولت با تسهیل کردن صادرات کالای ایرانی و کمک به تولید کنندگان گام بردارند و از ورود کالای قاچاق جلوگیری کند.

وی استفاده از ظرفیت مهاجران موجود در کشور برای صادرات را نیازمند برنامه ریزی دانست و گفت: ظرفیت مهاجران موجود در کشور موضوعی است که مغفول مانده و نیازمند توجه بیشتر است.

نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه افزود: برای مشخص شدن کالاهای ایرانی با توجه به بند ۲۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می توان با درج ایران کد بر روی کالاهای ایرانی و شناسه دار کردن کالاهای خارجی می توان به معرفی بهتر کالای ایرانی کمک کرد.

وی جدی گرفتن استانداردهای اجباری و توسعه آن و وضع قوانین حمایت از مصرف کننده را سبب افزایش کیفیت کالاهای داخلی و ایجاد اطمینان برای مصرف کنندگان عنوان کرد و گفت: افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج آن بند ۲۴ سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است.

حاجی تصریح کرد: کاهش هزینه های تولید برای کالاهای استراتژیک، ممنوعیت واردات، افزایش هزینه واردات برای کالاهای معمولی و غیر استراتژیک، پرداخت یارانه و معافیت های مالیاتی به تولید کنندگان داخلی سبب افزایش کیفیت و کاهش هزینه های تولید و کالاهای داخلی خواهد شد.

کد خبر 340190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.