نیاز امروز جامعه شهری؛مدیریت اقتصادی و فرهنگی است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی در دور پنجم اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی بوده و ما معتقد هستیم پیش زمینه توسعه شهری نیازمند توسعه فرهنگی_اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در آیین رونمایی از اِلمان مادر اظهار کرد: نگاه مهربان مادر اولین نگاه پر از محبت و عاشقانه است و سخت ترین مشکلات ما انسان‌ها و پیچیده‌ترین مسایل زندگی ‌ما با دعای خیر مادر رفع و رجوع شده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) چراغ راهنما و الگوی بی نظیر زنان در تمام اعصار بوده، وباید گفت تمام رفتارهای خانوادگی و اجتماعی ایشان برای تک تک زنان جامعه ما بسیار آموزنده است چراکه در دامان پاک ایشان امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و زینب کبری (س) پرورش یافتند و هر یک از این بزرگواران عامل یک تحول و نشانه یک تربیت برتر دینی به‌شمار می‌ایند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت بودند و تمام قد به دفاع از ولایت پرداختند و وارد میدان شدند، مادران شهدا نیز با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) به میدان آمدند و فرزندان خود را در راه خدا فدا کردند و امروزه امید همه کشوران مسلمان دنیا به کشور ایران بوده و مردم آن ها از مادران شهدای ما الگو می‌گیرند.

وی ادامه داد:  به پاس قدردانی از زحمات مادران شهید و همه مادران این شهر در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر برآن شدیم اِلمان مادر را در بوستان مادر نصب کنیم چراکه اهمیت سپاس‌گزاری از مادر به اندازه‌ای است که در کلام امام رضا(ع) همردیف تشکر از خداوند متعال قرار گرفته است.

محمدی فرهنگ شهروندی را کلید توسعه اجتماعی و اقتصادی دانست و اضافه کرد: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی در دور پنجم اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار برگزاری برنامه‌های فرهنگی بوده و ما معتقد هستیم پیش زمینه توسعه شهری نیازمند توسعه فرهنگی_اجتماعی است و تا زمانی که نتوانیم این مهم را محقق سازیم فعالیت های عمرانی مثمر ثمر نخواهد بود.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های اداره خوب شهرها توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی است و نباید فراموش کرد هر اندازه شاهد توسعه فرهنگی و اجتماعی باشیم، مشکلات زندگی شهروندی نیز به‌دنبال آن کاهش خواهد یافت.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: از سوی دیگر توسعه و تقویت فرهنگ شهروندی مبتنی‌بر آموزه‌های دینی نیز در کنار حفظ هویت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی شهر منجر به  ظهور و بروز شهرهای اسلامی می‌شود و این مهم امروز مورد توجه شهرداری زرین شهر قرار دارد.

وی افزود: نباید فراموش کرد سرمایه انسانی خلاق و ایجاد زمینه های نوآوری بخشی از ویژگی‌های شهرهای توسعه یافته و خلاق به شمار می‌آید از این جهت استفاده از ظرفیت نخبگان و هنرمندان جوان در دستور کار شهرداری زرین شهر قرار دارد و المان مادر نیز توسط یکی از جوانان هنرمند طراحی و به مرحله اجرا رسید.

محمدی با بیان اینکه وظیفه  مدیریت شهری خدمت رسانی به شهروندان  است، تصریح کرد: برقراری ارتباط تنگاتنگ مردم با شهرداری نیز یکی دیگر از مسایلی است که امروز مورد توجه قرار گرفته چراکه اگر شهرداری از مشارکت و همکاری مردم برخوردار باشد بهتر می‌تواند به اداره شهر بپردازد و به عبارتی پرداخت بموقع عوارض، همکاری مردم در حفظ و نگهداری تجهیزات شهری، کاهش تولید زباله می‌تواند کمک بزرگی به شهرداری در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش خدمات داشته باشد.

کد خبر 340115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.