مصرف کالای ایرانی ارج نهادن دسترنج برادر ایرانی و مسلمان است

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه مصرف کالای ایرانی به معنای ارج نهادن دسترنج برادر ایرانی و مسلمان است، گفت: باید به فرهنگ، دستاوردهای دین و انقلاب و غیرت ملی تکیه و به شعار امسال رهبر معظم انقلاب و سایر سخنانشان عنایت ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان را به تقوا که سفارش پیامبر و ائمه اطهار است، پیوند زد و گفت: تقوا و عدالت با یکدیگر پیوند خورده، روایت شده دشمنی و خصومت از یک قوم نباید شما را از رعایت عدالت باز دارد.

وی با بیان اینکه عدالت تقوا را می طلبد و تقوا عدالت را، پس تقوا پیشه کنید که خدا از اعمال شما آگاه است، گفت: رعایت عدل الهی در زمینه های اجتماعی، اخلاقی، حکومتی، سیاسی، اقتصادی و قضایی در جامعه مورد تاکید است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رعایت عدالت، حمکت، عفت و شجاعت را به همراه دارد، همچنین در زندگی شخصی و خانوادگی بین فرزندان در مسایل مختلف باید به گونه ای رفتار شود که عدالت حاکم باشد و تبعیض قائل نشد.

وی با اشاره به رعایت عدالت اجتماعی، اظهارکرد: در اسلام برای همه طبقات و گروه ها از هر صنف و تبار شهری یا روستایی باید حقوق اجتماعی افراد در تمام سطوح رعایت شود و امکانات مسکن، غذا، بهداشت، درمان و خدمات باید به گونه ای در کشور توزیع عادلانه شود که همگان از آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر ادامه داد: در جامعه شاید بالانشین و پایین نشین داشته باشیم، اما باید تساوی نسبت به همگان لحاظ و در ارتباط با حقوق ها، امتیازها و جایگاه ها عدل رعایت شود.

وی تاکید کرد: حقوق و امتیازها نباید عدل اجتماعی را مخدوش کند، البته با اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد مردم منتظر واکنش مسئولان هستند و جامعه انتظار دارد دستگاه حاکمیت برخوردهای لازم را انجام دهد.

امام جمعه موقت اصفهان حقوق های نجومی را ظلمی فاحش توصیف کرد و گفت: نهج البلاغه امام علی(ع) باید الگوی ما قرار گیرد، روی میز مسئولان و درون خانه ها باشد، باید عدالت الهی را با رفتار نه با گفتار به دنیا نشان دهیم تا جوانان و فرزندان ما که نورسیده های جامعه هستند و می خواهند شعور انقلاب را ببینند، به نظام دلگرم شوند.

 وی تصریح کرد: نگرانی ما این است که نسل پیش رو و نسل فردا از برخی رفتارها دلزده شود؛ زیرا رفتارها و کردارها و رعایت عدالت اجتماعی در جامعه بر رویکرد نوجوانان و جوانان موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان اینکه اگر عدالت رعایت نشود با خشونت پاسخ می گیریم، تاکید کرد: دشمن آماده موج سواری است پس باید مراقب باشیم و بدانیم که جهان تشنه عدالت است.

امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته با تبریک فرارسیدن سال جدید و شادباش به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت علی(ع)، گفت: ماه رجب برکات زیادی دارد، در این ماه اعتکاف سفارش شده که امیدواریم بتوانیم از فیوضات آن بهره مند شویم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «حمایت از کالای ایرانی»، اظهارکرد: پیرو سه دوره تاکیدات رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، ایشان سال جدید را با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.

شعار ما همچنان «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»

حجت الاسلام والمسلمین رهبر تصریح کرد: طی چند سالی که بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح‌شده هر روز صدق صحبت‌های رهبری بیشتر مشخص‌ می‌شود و می‌بینیم که نمی‌توان به آمریکا و کشورهای غربی اعتماد کرد و شعار ما همچنان همان «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دولت، مجلس و ملت ما تحت فشار نباشد، باید روی پای خود بایستیم؛ زیرا ایران کشوری با استعداد است و نباید استعدادهای مادی و معنوی آن را فراموش کرد.

وی با طرح این سؤال که آیا شرم‌آور نیست درها را باز کنیم و پوشک بچه از خارج وارد کنیم؟ گفت: باید مسئولان در راستای شعار سال وظیفه خود را انجام دهند و علما، خطبا، هنرمندان و... نیز در راستای فرهنگ‌سازی این امر قدم بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان اینکه مصرف کالای ایرانی به معنای ارج نهادن دسترنج برادر ایرانی و مسلمان است، اظهارکرد: باید به فرهنگ، دستاوردهای دین و انقلاب، غیرت ملی و... تکیه کنیم و به این شعار امسال رهبر معظم انقلاب و سایر سخنانشان عنایت ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان و روشن بینان و علما در مجلس  بدانند ۱۰۰ سال پیش ۳۰ نفر نماینده مجلس بیانیه ای را در مجلس امضا کردند و عهد بستند سر سفره‌ای که دو نوع غذا در آن باشد ننشینند و اگر میتی کفنی غیر از پارچه ایرانی داشته باشد بر آن نماز میت نخوانند. این انقلاب ارزان به دست نیامده و قرار نیست اجناس بیگانه بازار کشور را قبضه کند.

وی در ادامه به مشکلات کشاورزان در شرایط کم آبی اشاره و تصریح کرد: کم آبی در همه جا دیده می شود، به هر حال جمعیت زیاد شده و آب موجود باید با عدالت تقسیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان اینکه برای تقسیم عادلانه آب وزارت نیرو باید مثل پدر اقدام کند، گفت: باید هر مقدارآبی که هست درست و عادلانه توزیع شود، به هر حال کشاورزان علیرغم تمام مشکلاتی که داشته اند، اصول و متانت را رعایت کرده اند و حالا نوبت مسئولان است که در اسرع وقت مشکلات آنها را به صورت ریشه ای برطرف کنند.

کد خبر 340042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.