کالای ایرانی، ضامن تثبیت فرهنگ ایرانی است

لنجان-امام جمعه شهر زاینده رود گفت: نشان دادن تعصّب نسبت به مصرف کالای ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو باید با فرهنگ‌سازی به سمت و سویی حرکت کنیم که مصرف کالای ایرانی به عنوان یک ارزش شناخته شود و مصرف کالای خارجی که در کشور مشابه آن وجود دارد، ضد ارزش به حساب بیاید.

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دستان رهبری فرزانه، دلسوزی بی نظیر، خطیبی توانا، سخنوری مسلط و سیاست مداری خردمند سپرده که همه سیاست مداران دنیا را مبهوت خود ساخت است.

وی افزود: در دنیای امروز کسی را سراغ نداریم که همانند رهبر فرزانه ما صدها اندیشمند و سیاستمدار برای آگاهی خود به صورت مستقیم و کامل بیانات ایشان را بشنوند و آن را دنبال کنند، معظم‌له صاحب نظری هستند که نظر همه کارشناسان دنیا را به خود جلب کرده‌اند و تاکنون هیچ صاحب اندیشه‌ای نتوانسته خدشه‌ای به نظرات تخصصی رهبری وارد کنند.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمانده‌ای شجاع و دلیر، دشمن شناسی بصیر و تیزبین هستند که تمامی نقشه‌های دشمنان را دقیق از قبل پیش بینی می‌کنند و ایشان بار دیگر در بیانات ابتدای سال به نکات مهمی اشاره داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری ضمن تبیین شعارها و ارزش‌های انقلاب اسلامی که امروز در اوج آن هستیم فرمودند: در این مسیر موانعی وجود دارد و یکی از موانع موجود چالش ذهنی مسئولان است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: متأسّفانه بعضی از مسئولان نسبت به ظرفیّت‌های کشور، نسبت به ثروت انسانی و ثروت طبیعی آن، نه آگاهی داشته، نه به آن باور دارند و نه آن را به حساب می‌آورند و دشمن هم از همین بی‌توجهی سوء استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از موانع موجود تنبلی و کم‌کاری‌ مسئولان است، چراکه برخی از افرادی که در بخش‌های مختلف مسئولیتی به عهده دارند، متأسّفانه دچار تنبلی و کم‌کاری بوده‌ و هستند و برخی از مسئولان، فاقد اراده، عزم جدی، همت، آگاهی، تخصص و اقدام شایسته هستند و تنها کارشان به چالش کشاندن آن‌هایی است که در تلاش هستند برای کشور و این ملت کاری انجام دهند.

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: شعار سال ۱۳۹۷ دو جهت دارد، یکی برای جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و عملکرد مسئولان دولتی و مسئولان حکومتی است و دیگری توجیه افکار عمومی؛ یعنی افکار عمومی توجّه پیدا کنند به اینکه چه مسئله‌ای امروز برای کشور مهم است.

صفرزاده تهرانی با اشاره به الزامات تحقق شعار سال ۱۳۹۷ افزود: حمایت از کالای ایرانی الزاماتی دارد که در مرحله نخست برنامه‌ریزی برای افزایش تولید، سرمایه‌گذاری فعّالان اقتصادی در امر تولید، انطباق با نیازها و سلیقه‌ها و مزیّت‌های و بهبود کیفیّت کالای ایرانی است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر تولیدات داخلی باید به سمت و سویی هدایت شوند که مقرون به صرفه، ارزان و رقابت‌پذیر باشند همچنین بازاریابی و صادرات آنها خاصه برای ۱۵ کشور همسایه به خوبی انجام پذیرد و در حوزه واردات نیز باید مدیریّت جدّی انجام پذیرد.

امام جمعه شهر زاینده رود حمایت از کالای ایرانی را ضامن تثبیت فرهنگ ایرانی دانست و اضافه کرد: در این میان نشان دادن تعصّب نسبت به مصرف کالای ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو باید با فرهنگ‌سازی به سمت و سویی حرکت کنیم که مصرف کالای ایرانی به عنوان یک ارزش شناخته شود و مصرف کالای خارجی که در کشور مشابه آن به وجود دارد ضد ارزش به حساب بیاید.

وی عنوان کرد: حمایت از کالای ایران نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالا است و در این راستا، دولت، مجلس و دیگر مسئولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند چراکه مسئله‌ قاچاق اکنون برای جمهوری اسلامی ایران تنها یک معضل اقتصادی صرف نیست، بلکه حاوی ابعاد امنیتی، سیاسی و فرهنگی است.

کد خبر 340020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.