سال ۹۷ تولید باید در اولویت کشور قرار بگیرد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به چالش های سیاسی سال ۱۳۹۶ گفت: در مسیر رفع مشکلات و معضلات کشور، تولید باید در راس برنامه ها قرار گیرد تا با بهبود کسب و کار و رونق بخشی به اقتصاد، معضل اشتغال رفع شود.

علی بختیار در رابطه با مهم ترین چالش‌های سیاسی سال ۹۶ به خبرنگار ایمنا گفت: در حوزه امنیت داخلی با چالش هایی روبرو بودیم که دشمنان ما برای امنیت ایران برنامه ریزی کرده بودند و البته موفق نشدند؛ از آنجایی که جمهوری اسلامی تنها کشور منطقه با بالاترین سطح مشارکت مردمی در عرصه سیاسی است، حضور مردم و مردمی بودن نظام، دشمنی ها و فتنه ها را خنثی کرد.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری همانطور که پیش بینی شده بود امسال یک حماسه تماشایی از حضور مردم در ۲۲ بهمن را شاهد بودیم و این نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی است، از این رو مهمترین تحول در عرصه سیاسی این بود که دشمنان نتوانستند امنیت کشور ایران را به خطر بیاندازند و تا کنون هم با حضور مردم و رهبری فرزانه برنامه ریزی های دشمن بی نتیجه مانده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در رابطه با همه پرسی مطرح شده از سوی رییس جمهور در بهمن ماه گفت: قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس شورای اسلامی و دستگاه تقنینی کشور انجام می‌گیرد و در برخی از موارد در قانون اساسی پیش بینی شده که به آراء عمومی مراجعه شود و سازوکار آن هم در قانون اساسی دیده شده و اگر ضرورتی برای برگزار همه پرسی دیده شود، به معنای خلاء داشتن نیست و سازوکار قانونی آن وجود دارد.

وی تأکید کرد: در سال های گذشته این ضرورت احساس نشده و دستگاه تقنینی کشور در موضوعات مختلف به عنوان نماینده آحاد ملت قانون گذاری کرده و در رابطه با نظارت دستگاه ها و بخش های مختلف کشور نیز این کار را انجام می دهد.

بختیار افزود: در عرصه اجرایی کشور در مقاطع و در ارکان مختلف دیدگاه های متفاوتی به ویژه بین مجلس و دولت وجود دارد که به عنوان مثال در تبصره ۱۸ قانون امسال دولت نظر به افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی داشت که در این رابطه مجلس آن را نپذیرفت؛ اگر تعامل و همکاری بین بخش های مختلف باشد به سهولت می توانیم کشور را از مسائل عبور دهیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسارتأکید کرد: در بخش هایی که همکاری در سطوح عالیه راحت تر انجام می‌گیرد مشکلات کمتر است؛ بنابراین لازم است در بخش اقتصاد نیز که مسئله امروز کشور است همکاری و هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اولویت های سیاسی سال ۱۳۹۷ گفت: در مسیر رسیدن به ثبات اقتصادی، فائق آمدن بر موضوع سرمایه گذاری، بهبود فضای کسب و کار در کشور، تسهیل امور برای فعالان اقتصادی و قرارگیری مسئله «تولید» در رأس مسائل اقتصادی، از جمله اولویت‌های مهم سال ۱۳۹۷ هستند و اگر به سمت تحقق این مسائل حرکت کنیم می‌توانیم با رونق بخشیدن به بخش‌های مختلف اقتصادی مسئله اشتغال را حل کنیم.

کد خبر 339832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.