مروری بر حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: اکثر قربانیان چهارشنبه‌سوری از قشر کودکان و نوجوانان هستند لذا کنترل و مراقبت والدین در مورد فرزندان می‌تواند تعداد قربانیان این روز را کاهش دهد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۵ اظهار کرد: واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در آخرین چهارشنبه سال۱۳۹۵ به ۱۵ مصدوم ناشی از انفجار مواد محترقه امدادرسانی کردند.

وی افزود: همه این مصدومان به لحاظ جنسیت مذکر بودند که ۱۲ نفر از این افراد پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و سه نفر توسط تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان شدند.

مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع این مصدومان، ۱۱ نفر دچار سوختگی، دو نفر بریدگی عضو و دو نفر دچار سایر آسیب‌ها شدند.

وی گفت: در کل این ماموریت‌ها، دو مورد آسیب در ناحیه چشم، چهار مورد صورت، سه مورد پا، چهار آسیبِ دست، یک گردن و یک تنه  و یک سر گزارش شده است.

راستین با بیان اینکه ۱۱ مورد از این حوادث بر اثر انفجار ترقه و ۴ مورد سایر مواد محترقه بود، ادامه داد: سال گذشته ۲ نفر از مصدومان چهارشنبه سوری در رده سنی پنج تا ۱۰ سال، ۹ نفر ۱۰ تا ۲۰ سال و چهار نفر ۲۰ تا ۳۰ سال بودند.

مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد اکثر قربانیان چهارشنبه‌سوری از قشر کودکان و نوجوانان هستند لذا کنترل و مراقبت والدین در مورد فرزندان می‌تواند تعداد قربانیان این روز و رسم شیرین سنتی ما ایرانیان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

کد خبر 339413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.